Weboldalak és online rendszerek

A legfontosabb online marketing eszköz egy vállalkozás esetében a weboldal, ami nem elég, ha jól megtervezett, webergonómiai szempontok szerint ideálisan kialakított, felhasználóbarát és a keresőoptimalizálás szempontjából is rendben van, mert fontos, hogy már a domain nevet, a domain végződést, valamint a tárhelyszolgáltatót és a tárhely méretét, tulajdonságait is tudatosan készülve és előzetes tájékozódás után válasszuk ki.

Ezek együttesen hatással lesznek arra is, hogy mennyi hírlevél feliratkozónk lesz, hogy a közösségi média felületeinkről (pl. Facebook, Instagram) a weboldalra átterelt látogatókból végül milyen arányban kerülnek majd ki a vásárlók vagy megrendelők, illetve a keresőoptimalizálás útvesztőiben is könnyebb dolgunk lesz egy jól megtervezett és felépített weboldallal és a Google Ads hirdetések is kevesebb összegből, de hatékonyabban lesznek működtethetők.

Ez így mindenki számára logikusan levezethető, de az már sokkal összetettebb kérdés, hogy mikor mondhatjuk azt egy weboldalra egyértelműen, hogy az JÓ.

Ha egy weboldalon a tulajdonos azt tapasztalja, hogy látszólag érthetetlenül magas a visszafordulási arány (azaz az oldalra érkező érdeklődőkből, látogatókból nagyon kevés vásárló vagy megrendelő lesz), illetve az ottmaradók is rövid ideig tartózkodnak az oldalon, összességében gyenge a konverzió és alacsony a forgalom, webáruháznál pedig baj van a kosárértékekkel is, először biztosan arra gondol, hogy nem elég meggyőző a szöveg, nem szépek a képek vagy egyszerűen valamit nem jól csinálnak a marketing részlegen. Ezzel ellentétben nagyon valószínű, hogy a weboldal kialakításával vannak leginkább gondok és ezáltal feladatok is.

Azok a weboldalak nevezhetők jónak, amelyek használhatósága, megjelenése és hatékonysága egyaránt kiemelkedő, valamint ezen szempontok egyforma hangsúllyal érvényesültek a kialakítás során.

A weboldal használhatósága

Először érdemes ezzel foglalkozni, még mielőtt belemegyünk esztétikai szempontok sorolásába. Egy olyan weboldalt lehet és érdemes megjelenésében is magasabb szintre emelni, amely jól használható és megfelelően működik. Ekkor kerülhetnek a képbe az esztétikai szempontok, melyek révén viszont már olyan kapcsolatot alakíthat ki a weboldal a felhasználókkal, amely érzelmi alapú.

Ha a felhasználók nem találják meg az őket érdeklő információkat és funkciókat a weboldalon, akkor hamar elkattintanak máshová. Márpedig az emberek meglehetősen türelmetlenek az online közegben is. Ráadásul a weben sokkal könnyebb alternatívákat találni, mint mondjuk végig járni több offline boltot a keresett termékért.

A használhatóság érdekében az alapvető információkat és funkciókat könnyen elérhetővé kell tenni a felhasználók számára, biztosítani kell a logikus navigációt és a tipográfia esetében pedig fontos a jól kivehető és gyorsan olvasható betűtípusok és karakterek alkalmazása.

A weboldal megjelenése

Az első benyomás fontos, ez az, amit soha nem felejthetünk el, mert igenis kell a vonzó külső a weboldalak esetében is. Persze a kérdés nagyon összetett, hiszen az aktuális trendek és technikai lehetőségek is befolyásolják, hogy mit nevezünk megjelenésében is ideális weboldalnak.

Az a nem túl hosszú idő, amelyet egy-egy felhasználótól kapunk, nem elég a tartós benyomások megszerzésére, ennyi idő alatt kevésbé a racionális felépítéssel és navigáció profizmusával fogjuk tudni meggyőzni a látogatóinkat, sokkal inkább a látvánnyal. Emellett a márkánk és a cég szempontjából is fontos, hogy milyen kép alakul ki rólunk és a termékünkről a weboldal kinézete segítségével az emberekben.

Egy esztétikai szempontból hibátlanul kivitelezett oldal azt a benyomást kelti a felhasználókban, hogy törődünk azzal, amit csinálunk, igényesek vagyunk magunkkal és a dolgainkkal kapcsolatban.

Egy jól felépített weboldal kifejezheti cégünk egyediségét egy egyedi látványvilág által, ennek révén megkülönböztethetővé válunk a többiektől, márpedig ez egy fontos dolog, mert a teljes marketing munka teljesen hiábavalóvá válhat, ha nem vagyunk jól azonosíthatók egy konkurenciától hemzsegő piacon.

A weboldal hatékonysága

A legfontosabb, hogy belássuk: a weboldal létrehozásának és üzemeltetésének az a célja, hogy minél több emberhez eljuttassuk az információkat a vállalkozásunkról, annak szolgáltatásairól vagy termékeiről, illetve, hogy a vevői, megrendelői kört bővítsük, a megrendeléseink és eladásaink gyarapodjanak, miközben elégedett vásárlókat kapunk. Egy weboldal lehet bármennyire felhasználóbarát vagy éppen csodálatos grafikai alkotás, ettől még nem biztos, hogy hozni fogja az elvárt számokat.
Egy jó design tehát arra irányul, hogy egyértelműen kiderüljön mit szeretnénk, mit kínálunk a felhasználónak és milyen problémájukra nyújtunk megoldást. Kommunikáljuk cégünk megbízhatóságát, termékünk vagy szolgáltatásunk egyediségét és kiválóságát, valamint figyeljünk oda a konverziók teljesülésére és akkor elmondhatjuk, hogy jó úton haladunk.
A három tényezőt minden esetben össze kell hangolni, hiszen mind egy célra irányulnak. Arra, hogy a felhasználót meggyőzzük. Ehhez önmagában sem a megfelelő hatékonyság, sem a jó design, sem a kiváló webergonómia nem lesz elegendő, de már abból is gond lehet, ha a hangsúlyok túlzottan eltolódnak egyik vagy másik irányba. Ha tehát olyan weboldalt szeretnél, amely minden kritériumnak megfelel, fordulj szakemberhez és ne habozz sokat kérdezni.

Ha szeretne Ön is segítséget kérni, hogy ügyfélszerző weboldala legyen, keressen bennünket bizalommal, kérjen ajánlatot!

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!

IWS
KKV IT SPECIALISTA.

AJÁNLATOT KÉREK!