Az informatikai terület is olyan, mint bármely másik, vannak kiemelkedő szereplői és vannak olyanok is, akik beleszürkülnek a tömegbe. Ebben a bejegyzésünkben annak próbáltunk a mélyére nézni, hogy mik azok a szempontok, amelyek eldöntik egy szakember sikerességét a szakmájában, ami jelen esetben az IT szektor. Könnyen lehet, hogy a lista nem teljes, szívesen várjuk további ötleteiteket!

  1. Imádja a technológiát, ugyanakkor érti és használja is azt

Egy sikeres IT szakembernek nem kell sokat gondolkoznia, ha egy állásinterjún felteszik neki a jól ismert kérdést, hogy neki mi a szenvedélye. Egy jó IT szakember lelkesedik a munkájáért, és ez a lelkesedés másokra is átragadhat. A főnökre, a kollégákra, az ügyfelekre, sőt még a pénzügyi munkatársakra is. Ezen kívül ne feledkezzünk meg arról sem, hogy ha valaki lelkesedik a munkájáért, a teljesítménye is sokkal jobb lesz. A sikeres IT szakember minőségi munkát végez, érti és használja a rendelkezésre álló technológiákat és nem retten meg a kihívásoktól.

  1. Tökéletesen érti az adatáramlás lényegét

A megfelelő és akadályoktól mentes adatáramlás olyan az IT szervezeten belül, mint a vérkeringés az emberi testen belül. Aki pontosan átlátja ezt a folyamatot, azzal is tökéletesen tisztában van, hogyan kapcsolódnak egymáshoz a cégnél használt szoftverek. Aki átlátja az adatáramlást, érteni fogja a cég működését is és tudhatja azt is, hogy milyen üzleti modell szerint haladnak előre.

  1. Tökéletesen érti az üzlet működését

Egyre erősödő trendnek látszik napjainkban, hogy az IT szektor és annak munkavállalói egyre közelebbi kapcsolatba kerülnek az üzlettel, amelyet szolgálnak. Egy képzett informatikai igazgató esetében ma már nem elég, ha a kisujjában van a szükséges technikai tudás, arrafelé haladunk, hogy inkább olyan üzletember ő, aki nagyon is jól ért az IT témákhoz is. Az üzletemberi vénával megáldott informatikai vezető nagyobb hasznára van a cégnek és folyamatosan innovatív megoldásokkal segíti a fejlődését., mint egy olyan valaki, aki csak az IT témákban van otthon.

  1. Informatikai szaknyelven és egyszerű, hétköznapi nyelven is meg tudja értetni magát, ha szükséges

A Microsoft cég egyik egykori mérnöke szerint minden IT szakembernek fejlesztenie kell a kommunikációs készségét, hogy bármit el tudjon magyarázni a szakma rejtelmeibe kevésbé beavatott embereknek is, és nem utolsósorban el tudja adni magát. Erről a témáról már mi is írtunk korábban, érdemes azt a bejegyzést is elolvasni!

Ha egy IT szakember nem akarja, hogy a laikusok értetlen fejjel nézzenek rá, amikor a munkájáról és az esetleges közös teendőkről beszél ne használjon szakzsargont és fogalmazzon egyértelműen. A különböző technikai finomságok szaknyelvi ecsetelése helyett azt kell érthetően elmagyarázni, hogy az adott megoldások milyen üzleti előnyökkel járnak, és rögtön csillogni fog a hallgatóság szeme.

  1. Egy adott területen a legjobbak közé tartozik 

A sikeres informatikus arra törekszik, hogy legyen egy kitüntetett terület, amelynek a legkiválóbb mestere. Lehet üzleti elemző, távadat-feldolgozó vagy projektmenedzser, a választott témában tartozzon a legjobbak közé, és ha ez megvan, akkor semmi nem állhat a fokozatos előrelépés útjába.

  1. Széles rálátása van a rokon területekre 

A modern technológia bonyolultsága miatt senki nem maradhat szakbarbár, aki csak a saját területét ismeri. Például, ha valaki Java programozó, érdemes ismernie az adatbázis tervezés és működtetés fortélyait is. Egy projektmenedzser legyen tisztában a szoftverfejlesztés és tesztelés műhelytitkaival, illetve minden olyan szakmai területtel, amellyel a munkája során találkozik.

  1. Szakmai tudását készségesen megosztja másokkal 

A jó csapatjátékos – többek között – arról ismerszik meg, hogy szeretné, ha mások is tudnák mindazt, amit ő tud. Segít a többieknek, fejleszti a csapatot, amivel megkönnyíti a menedzser munkáját, jelentős tekintélyt vív ki magának, lojálisabbá válnak hozzá a munkatársai, és á jó esetben – előléptetéskor is ő jut először a főnökök eszébe.

Plusz jó dolog lehet a számára, hogy aki bonyolult dolgokat magyaráz el másoknak, közben maga is fejlődni fog, mert más perspektívákból kell vizsgálnia a problémákat és olyan dolgok, összefüggések is feltárulhatnak előtte, amelyekre korábban nem is gondolt.

  1. Szeret és akar is tanulni

Jó pap holtig tanul, tartja a régi mondás és talán ez az ezeréves mondás hatványozottan érvényes a világra a szinte fénysebességgel fejlődő informatika korában. A hardvereket és a szoftvereket folyamatosan fejlesztik, új trendek bukkannak elő szinte a semmiből, aztán gyorsan el is tűnnek, főleg, ha nem válnak be a hozzájuk fűzött remények és jönnek a következők. A kiváló informatikus egyfolytában tanul, mert kénytelen, hiszen a munkaeszközei is állandóan megújulnak.

  1. Csapatjátékos

Van egy mondás, aminek az eredetije állítólag Afrikából származik és a sivatagi vándorokra értették a tartalmát. Ez a mondás úgy hangzik, hogy

„Ha gyorsan akarsz haladni, menj egyedül, de ha messzire akarsz eljutni, egy csapattal indulj el.”

A sikeres szakmai karrier egy maratoni futáshoz és nem egy rövidtáv futáshoz hasonlítható. Ha valaki etikus csapatjátékos, hosszú távon sokkal többet tud elérni, mintha rövid távú célokat szeretne elérni különböző kis trükkökkel. Utóbbi stratégia előbb-utóbb úgyis visszaüt

  1. Kreatívan gondolkodik

Aki innovatív módszerekkel oldja meg a problémákat, a régi technológiát képes az új követelmények szerint használni és képes új megközelítési módszereket kidolgozni a régi, nem működő sémák helyére, az nagyon messzire tud jutni. Ilyen tehetséggel nagyon erős személyes márkát lehet építeni, és a cégen belül pedig kimeríthetetlen szakmai erőforrásnak tekinthetik az ilyen dolgozót.

  1. A problémákat tanulási lehetőségnek tekinti

Csodálatos dolog, ha a technológia és üzleti folyamatok úgy hasítanak, mint egy nagy vitorlás az erős szélben. Miközben mindenki arra törekszik, hogy ez az állapot állandósuljon, nagyszerű lehetőségek rejlenek abban is, ha problémák merülnek fel. Aki ilyenkor a helyzet magaslatán áll, és kreatívan elhárítja az anomáliákat, arra mindenki fölnéz és a cég motorjának tartja.

Ne feledje, ha IT szakembert keres, itt és most megtalálta! Rendszerfejlesztési és IT üzemeltetési kérdésekben is forduljon cégünkhöz bizalommal, várjuk hívását!

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!

IWS
KKV IT SPECIALISTA.

AJÁNLATOT KÉREK!