Korábbi bejegyzéseinkben már szó volt arról, hogy milyen trendek működnek az online világban, hogy milyen egy jó weboldal és hogy miért fontos az, hogy reszponzív legyen, de még nem vizsgáltuk azt a kérdést, hogy milyen célokra és milyen platformokon használják a legtöbben az internetet.

Ez azért is fontos, mert az elemzés következtetéseinek birtokában megérthetjük, hogy milyen eszközeink vannak a felhasználók elérésére és ezeket hogyan tudjuk ezeket a lehető legjobban alkalmazni az üzleti céljaink érdekében.

Az internet fejlődése a számok tükrében

Az internetes adatforgalom évről évre emelkedik, az utóbbi néhány évben pedig hatványozott bővülés figyelhető meg. Nagy meglepetés ebben persze nincs, ahogy abban sem, hogy az elmúlt években a mobiltelefonos adatforgalom még drasztikusabban emelkedik, mint a vezetékes internet forgalom.

A lassan mögöttünk hagyott évtizedben a vezetékes internet forgalom több mint a tízszeresére, a mobilnetes forgalom pedig több mint az ezerszeresére emelkedett, bár az is igaz, hogy az utóbbi nagyon alacsonyról indulva érte el ezt a látványos eredményt.

Vessünk egy gyors pillantást arra, hogy a teljes letöltési adatforgalmat tekintve mire használja az internetet a világ. Valószínűleg senki számára nem meglepő, hogy a videó letöltések vannak az első helyen 57,6%-kal, amely érték már elgondolkodtató lehet, abból a szempontból is, hogy elérési eszközként hogyan tudjuk használni ezt a csatornát.

Az általános webhasználat 17%, a játékok 7,7%, a közösségi média 5%, az online piacterek 4,6%, a fájlmegosztás és üzenetküldés együttesen 4,5%, a maradék 3,8%-on pedig nagyjából egyforma arányban osztozik a biztonság, az adattárolás és az audio letöltés.

A közösségi médián belüli adatforgalomban a Facebook-csoport világuralma rajzolódik ki egyértelműen. Az Instagram napjainkra 42,2%-os arányával átvette a vezetést a Facebook előtt, amely 38%-ot tudhat magáénak, a harmadik helyet elfoglaló Snapchat pedig már igencsak leszakadva kullog a nagy óriások mögött a maga 7,5%-ával.

Tanulságok

A fenti számadatokból két dolog látszik egyértelműen. Az egyik az, hogy a mobiltelefonok minden eddiginél nagyobb arányban veszik ki a részüket a világ összes internetes adatforgalmából, a másik pedig az, hogy az internethasználók jelentősen több adatfogalmat generálnak videók letöltésével, mint az általános webhasználattal vagy a közösségi média felületeken való jelenléttel.

Amit ebből következtetésként levonhatunk és jótanácsként minden cégnek és magát az interneten keresztül eladni szándékozó személynek adhatunk, az szintén két fontos megjegyzés.

  1. A reszponzív weboldal kialakítása napjainkban nem csupán egy ajánlás, hanem egyenesen kötelező érvényű, ha a jövőben is értékelhető eredményeket szeretne valaki a vállalkozásában az internetes elérések segítségével.
  2. Új utakat is érdemes felfedezni, ami az online marketinget illeti és a már kielemzett „ingyenes” lehetőségeken túl az ún. fizetős hirdetéseket olyan platformokra elhelyezni, ahol azok a lehető leghatékonyabban tudnak eléréseket produkálni, majd azok alapján érdeklődőket és végül pedig vásárlókat, megrendelőket vagy ügyfeleket hozni a cégeknek.

Amennyiben úgy érzi, hogy fejleszteni szeretné cégét a hatékonyabb és céltudatosabb működés érdekében, keressen bennünket bizalommal. Együtt biztosan találunk megoldást az összes felmerülő kérdésre!

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!

IWS
KKV IT SPECIALISTA.

AJÁNLATOT KÉREK!