Közel 150 ezer magyar dolgozott távmunkában 2018-ban a KSH most publikált tanulmánya szerint. Az otthoni munkavégzés jellemzően szellemi foglalkoztatás esetén lehetséges, leginkább a 35-40 évesekre jellemző, és ami sokaknak csábító lehet: nagyrészt nem a munkaidőt, hanem az eredményt figyelik a munkáltatók.

A legkönnyebben azok érhetik el a munkáltatójuknál, hogy otthon dolgozzanak, akik magasan képzettek. Sőt, a „home office” lehetősége a munkahelyen csökkenti a szabadságként kivett vagy betegállományban töltött napok számát. Budapest után Nyugat-Dunántúlon a legnagyobb a távmunkások aránya.

A távmunka nehézségei

Napjainkban a különleges és viszonylag hirtelen jött helyzet különleges megoldásokat is kíván. Az országban nagyon sok munkáltató és munkavállaló kényszerült rá pár napon belül, hogy a távmunka legyen az egyetlen megoldás a számukra a munkavégzéshez az elkövetkezendő hetekre vagy akár hónapokra is.

A távmunkavégzés sok munkavállaló álma lehet, de ne gondoljuk azt, hogy elég késő délelőtt felkelve az ágyból, a kanapén elnyúlva, pizsamában nekivágni a munkanapjainknak, mert ez egyáltalán nem lesz jó megoldás.

A kevésbé fegyelmezett és az idő beosztásában sem jeleskedő embereknek nem lesz könnyű megszokni, hogy egy ilyen helyzetben sokszor teljesen maguknak kell beosztani a munkát, a feladatokat és az ezekre szánt időt is. A legjobb, ha előre meghatározunk néhány fontos alapszabályt, amelyekhez folyamatosan és következetesen ragaszkodunk is a hatékony munkavégzés érdekében.

Segítő szabályok a távmunkához

  1. Legyen egy konkrét helyszíne a lakásban a munkavégzésnek, ahol minden szükséges eszköz és kellék a rendelkezésünkre áll a feladatainkhoz. Természetesen ebbe nem csak az íróasztal és a kényelmes szék értendő bele, hanem az összes olyan hardver és szoftver is, amelyek használata a munkánkhoz elengedhetetlen.
  1. Értessük meg a családtagokkal, hogy az otthonról végzett munka csak abban az esetben lehet igazán hatékony, ha mindenki tudomásul veszi a tényt, hogy dolgoznunk kell és ehhez viszonylagos nyugalom szükséges. A legjobb, ha úgy gondolnak az otthonról dolgozó családtagra, mintha az ott sem lenne.
  1. A legegyszerűbb, ha a normál irodai munkaórákat vesszük alapul (mondjuk reggel 8-tól délután 4-ig) és ebben az idősávban dolgozunk, kisebb megszakításokkal. Ez a módszer segíti a legjobban a hatékony haladást, abban az esetben főleg, ha a munkánkhoz más kollégákkal vagy partnerekkel is kell kommunikálnunk. A velük való kapcsolattartás a legjobban úgy tud megvalósulni, ha azonos munkaidőt határozunk meg magunknak hozzájuk képest.
  1. Akiben nincs meg az önfegyelem ahhoz, hogy a munkavégzéshez megteremtse a méltó feltételeket otthon, az általában előbb-utóbb kudarcot vall a távmunkában. A home office egyfajta felnőtt hozzáállást, motivációt és felelősségvállalást igényel. Itt ugyanis nem áll a fejünk felett a főnök, hogy dolgozzunk már, viszont ugyanúgy egy csapat tagjai vagyunk, és a város másik pontján egy irodában igenis számítanak a tőlünk határidőre beérkező munkára.

Hozd ki az aktuális helyzetből a maximumot, könnyítsd és gyorsítsd a személyes találkozókat nélkülöző munkavégzést!

Szolgáltatásunk elsősorban a hazai kis- és középvállalkozások számárára nyújt megnyugtató megoldást a távoli munkavégzés esetére. Amennyiben szeretnéd te is minél hamarabb kihasználni a távmunka csomagunk által nyújtott előnyöket és lehetőségét, vedd fel velünk a kapcsolatot!

Az IWS csapata most gyorsan, kedvezményes áron, azonnal segít a rendszer kiépítésében.

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!

IWS
KKV IT SPECIALISTA.

AJÁNLATOT KÉREK!