A cégek stabil működésének és növekedésének egyik feltétele, hogy a felmerülő feladatok megfelelően legyenek szegmentálva. Az informatikai rendszerek és eszközök tervszerű működtetése a legtöbbször meghaladják a cégvezetés feladataival amúgy is kellőképpen leterhelt ügyvezetők munkával tölthető idejét, illetve sok esetben nem is rendelkeznek megfelelő kompetenciával ezen a területen.

Ez nem valami szégyellni való dolog, az informatika önálló tudományág, amely az információk rögzítésével, kezelésével, rendszerezésével, továbbításával foglalkozik és mint ilyen meglehetősen komplex feladatok elé állítja a fejlesztőket és a felhasználókat egyaránt. Ilyenkor „jön a képbe” a rendszergazda, aki akár egy személyben is megoldhatja a felmerülő feladatokat.

A rendszergazda színre lép

Lefagyott számítógépek, elfelejtett jelszavak, leállt vagy akadozó nyomtatás, vélelmezhető vírustámadás, nem megérkező vagy eltűnő e-mailek és még folytathatnánk a sort tovább. Ezek mind olyan problémák, amelyek felbukkanása esetén azonnal hívjuk a rendszergazdát, ha olyan jó helyzetben vagyunk, hogy rendelkezésre áll ilyen szakember. Ő minden esetben magasan képzett informatikus, aki a háttérből, sokszor láthatatlanul és ismeretlenül segíti a munkánkat. 

Az informatikai szakemberek és az átlag felhasználók tudásszintje közti különbség óriásira nőtt az elmúlt negyed évszázadban, így felhasználóként abban biztosak lehetünk, hogy nem érdemes nekiállnunk a munkahelyi hálózat javításának. Az nem stabil tudást jelent ebben a szegmensben, ha a múltkor sikerült újraindítanunk a céges nyomtatót.

A 80-as évek elején, az IBM kompatibilis PC-k megjelenésének idején még léteztek olyan univerzális szakemberek, akik egyaránt értettek a szoftverekhez és a hardverekhez. Manapság az ismeretek olyannyira széttagozódtak, hogy nem jelentheti ki egy átlag felhasználó sem, hogy ért a számítógépekhez. Ha végiggondoljuk az IT szakma különböző szegmenseit, rájöhetünk, hogy mennyire szerteágazó tudást igényelnek mindezek.

A rendszergazda munkája

Fontos, hogy egy céges számítógépes rendszer akkor üzemeltethető megfelelő hatékonysággal és biztonságosan, ha a rendszergazdát már a kezdetektől, a tervezési fázistól kezdődően bevonják az infrastruktúra megtervezésébe és fejlesztésébe is.

Sok olyan szempont létezik (például a jól megtervezett automatikus központi mentés, hibatűrés, rendundancia), amelyek hiányosságai a gyengén vagy rosszul megvalósított rendszereknél már csak utólag, a problémák felbukkanásával mutatkoznak meg.

Tehát az IT szakemberek tudására már a kezdetektől és utána is nap mint nap rászorulunk, jó esetben folyamatosan segítséget kérhetünk tőlük. Számíthatunk rájuk, mert a technikai hibáktól kezdve a vírusfertőzések elleni védekezésen át a hardveres és szoftveres környezet fejlesztéséig minden témakörben otthonosan mozognak.

Mentéseket kezelnek, spameket szűrnek, erőforrást optimalizálnak, frissítenek, hibákat hárítanak el, technikai támogatást nyújtanak és gondoskodnak arról, hogy az üzletmenet folyamatosan működhessen. A szokásos munkákon kívül sok helyütt a rendszergazdának még a GDPR szabályozásból adódóan további extra adatvédelmi feladatai is lehetnek.

A sort gyakorlatilag bármeddig folytathatnánk, hiszen az élet minden területén dolgoznak rendszergazdák, akik olyan multifunkciós szakemberek, hogy nem csak az IT-hoz értenek, de – jó értelemben – belelátnak az üzleti folyamatokba is.

Ezzel a tudással és szakértelemmel felruházva segíthetnek a céget érintő IT beruházásokkal kapcsolatos döntésekben, de akkor is lehet rájuk számítani, ha több opció közül kell választani mérlegelve a technológiai igényeket és a céges pénzügyi szempontokat.

 

Rendszergazda alkalmazása a gyakorlatban

A rendszergazda akkor tud jól dolgozni, ha nem csak bevonják a folyamatos egyeztetésekbe, hanem önálló döntési jogkört is kap, hiszen ő fogja üzemeltetni a teljes infrastruktúrát az adott cégnél.

Bár számos területen már kezd teret nyerni a gépi tanulás és a mesterséges intelligencia, a rendszergazda hatás- és munkaköre továbbra is magasan kvalifikált, tapasztalt szakember jelenlétét igényli, hiszen az alkalmazott hardverek és szoftverek az elvégzendő munkát valóban hatékonyan segítik, ám a fontos döntéseket nem lehet kizárólag gépekre bízni.

Ahhoz, hogy vállalkozása ideje ne az informatikai eszközök üzemeltetésével menjen el, segítséget nyújtunk szakképzett, folyamatos elérhetőséget biztosító üzemeltetői gárdával. Bármilyen informatikai eszközt is használjon munkája során, kollégáink örömmel állnak rendelkezésére, hogy megtalálják az Ön számára a legmegfelelőbb eszközöket és megoldásokat. Az IWS-nél tudjuk, hogy a felhasználók valójában akkor elégedettek, ha az összes informatikai háttérszolgáltatás problémamentesen működik és nekik minél kevesebbet kell látniuk belőle. Cégünk vállalja Linux, Windows szerverek és hálózati eszközök szakszerű üzemeltetését.

Amennyiben szeretné, hogy cége informatikai háttere megbízhatóan, biztonságosan és kiszámíthatóan működjön keressen minket bizalommal!

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!

IWS
KKV IT SPECIALISTA.

AJÁNLATOT KÉREK!