Korábban már írtunk arról, hogy melyek azok az informatikai eszközök, amelyeket a vállalkozás méretétől függetlenül használni szükséges, az elmúlt nagyjából fél év tapasztalatai alapján pedig elmondhatjuk, hogy ez a kérdéskör minden eddiginél fontosabb szerephez jutott.

A járvány miatt a magyar kis- és középvállalatok nagyjából 70 százaléka (ez több, mint a kétharmaduk) kénytelen volt átállni az online munkavégzésre, amihez megfelelő informatikai háttérre volt (lett volna) szükség. A vállalatok mintegy felének ez egyáltalán nem jelentett gondot, ám minden ötödik cégnél komoly fejtörést okozott az új helyzet. Erre egy a témában végzett átfogó felmérés világított rá, megmutatva azt, hogy még sok munka vár a szakemberekre, hogy lehetővé tegyék és segítsék a vállalatok online működését, az informatikai rendszerek kiépítésével, fejlesztésével és karbantartásával.

Az információkezelő technológia alapja a megfelelő és tudatosan felépített informatikai háttér. Ezek megteremtésében tudunk hatékony segítséget nyújtani a hozzánk forduló cégeknek és vállalkozásoknak.

A távmunka és az informatikai struktúra összefüggései

Az előbb már említett felmérésből kiderült, hogy a magyar cégek mintegy ötödénél a járványhelyzet tette világossá azt, hogy az informatikai rendszer nem elegendő vagy nem elég fejlett. A legtöbb esetben persze megoldották a változtatást kisebb fejlesztésekkel, de fontos megjegyeznünk, hogy az átfogó és tartós megoldáshoz ennél több kell. Rendszerben és hosszú távon érdemes gondolkodni, ha egy vállalat informatikai struktúrájának működése a kérdés.

A legtöbb cégnél korábban nem volt igazán jellemző a távmunka, így a biztonságos távoli munkavégzést garantáló szerverek általában csak kis létszámú munkavállalói elérésre lettek tervezve, olyan esetekre és személyeknek, amikor elengedhetetlen a távolról való elérés. A karanténhelyzet miatt azonban jóval többen kényszerültek rá, hogy otthonról dolgozzanak, ami jelentős kihívás elé állította a cégek informatikai rendszereit. Mivel a legtöbb cégnél korlátozott kapacitások álltak rendelkezésre ahhoz, hogy távolról is használhassák a vállalati rendszereket, így jellemzően kényszermegoldások születtek a munka akadálytalan elvégzésének biztosítására.

Az egyik megoldás az volt, hogy egyszerre csak a munkavállalók egy részét engedték belépni a rendszerükbe. Így nem terhelték le azt, ugyanakkor a hátrány abban mutatkozott meg, hogy az alkalmazottak egy része arra az időre csak olyan munkát tudott végezni, amely online kapcsolat nélkül, a saját otthoni gépén is megoldható volt. A másik megoldás az volt, amikor mindenkit beengedett a szerver – így mindegyik munkavállaló tudott dolgozni, de mivel a rendszert nem ilyen terhelésre tervezték, az akadozott, mindenki lassabban haladt a munkával, jelentősen visszaesett ezáltal a hatékonyság és a termelékenység.

Nagyon demotiváló és lehangoló tud lenni az a tapasztalás, amikor ugyanannyi idő alatt kevesebb munkát tudunk elvégezni, mert sokkal lassabb a rendszer annál, mint amit korábban megszoktunk. Ezért is gondoljuk azt, hogy az átgondolt (előre) fejlesztés nem elvesző befektetés, hanem gyorsan megtérülő ráfordítás egy cég életében.

Az informatikai rendszerek és a hozzáértő kollégák fejlesztésének szükségessége

A felmérés tapasztalatai arra is rámutattak, hogy a hazai kisvállalkozások 7 százaléka szerint a céges informatikusok felkészültsége nem volt elégséges a helyzet kezeléséhez. Sokan nyilatkoztak úgy, hogy alapvetően elégedettek voltak a szakmai támogatás minőségével és mennyiségével, de megfogalmazták azon véleményüket, hogy a jövőben fontos lenne olyan irányban továbbképezni az informatikus kollégákat, amely segíti a hasonló kihívások kezelését és a feladatok megoldását.

A Covid-19 első hullámának lecsengésével az azonnali beruházásokat a megkérdezett cégek majdnem fele további IT-fejlesztésekkel kívánja bővíteni, ezzel felkészülve a későbbi váratlan helyzetek kezelésére.

A kommunikáció jelentősége az informatikában

A kommunikáció megfelelőségé kritikus jelentőségű a cégek és az egyének számára is. Kisvállalkozásként a telefon- és internetszolgáltatásokhoz való hozzáférés lehetővé teszi az ügyfelekkel, a beszállítókkal, a kormányzati szervekkel, az alkalmazottakkal, a társvállalkozókkal és bármely más érdekelt féllel való kommunikációt, valamint a webhely és webes marketing jelenlét fenntartását a cég számára. Az internethez való hozzáférés jóval egyszerűbbé teheti az életet a kisvállalkozások tulajdonosai számára, és számos feladatot felgyorsíthat, mint például a munkavállalók keresése, a beszállítók felkutatása, a marketing tevékenységek elvégzése és a kapcsolatépítés a beszállítókkal és a stratégiai partnerekkel. A vállalati kommunikáció ma már szinte teljes egészében informatikai alapokon nyugszik és mint ilyen egyre nagyobb jelentőséggel bír.

Az elektronikus kommunikáció alapja a megfelelő informatikai és számítástechnikai háttér.

Ma már nem elegendő – és sok esetben nem is működőképes -, ha a vállalkozás számítástechnikai eszközöket vásárol, azokra feltelepíti az elengedhetetlen a szükséges programokat és azokat használja. A rendszerek folyamatos felülvizsgálatára, optimalizálására, karbantartására, sok esetben időnkénti átstrukturálására is szükség van. Ezek mellett nem elhanyagolhatók az olyan jövőbe mutató lehetőségek sem, mint a felhő alapú adattárolás, vagy a felhő alapú vállalatirányítás.

Ezek bevezetésének és működtetésének érdekében minden vállalkozásnak valamilyen szinten rendelkeznie kell informatikai szakemberrel, aki képes a rendszert folyamatosan üzemeltetni, az esetleges hibákat kijavítani, a szükséges frissítéseket elvégezni.

Kérjen időpontot az Instant Web Solution ügyfélszolgálatától személyes megbeszélésre, ha szeretné modernizálni és stabilizálni vállalkozása informatikai hátterét!

Havidíjas rendszergazda szolgáltatásunk keretében nem csak a felmerülő informatikai problémákat oldjuk meg, hanem szakértelmünk segítségével meggátoljuk azok kialakulását is. Nagy hangsúlyt fektetünk a gyorsaságra és a megbízhatóságra, továbbá arra, hogy mindig az adott cég igényeinek leginkább megfelelő informatikai rendszerben gondolkodjunk.

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!

IWS
KKV IT SPECIALISTA.

AJÁNLATOT KÉREK!