Tagadhatatlanul fontos szerepe van az életünkben a közösségi médiának. Mindennapi életünk beszélgetéseinek is fontos témái lettek, hogy mit jelent a személyes kapcsolatainkra nézve az online barátkozás és ismerkedés, hogy mennyi teret hagyjunk ennek és mennyire „egészséges” dolog a jól ismert felületeink folyamatos görgetése. A hétköznapokban az is gyakran felmerülő kérdés, hogy mennyit oszthatunk meg biztonságosan magunkról a közösségi médiában. Az elmúlt év bezártságával ezek a kérdések pedig egyre élesebbek lettek, ahogy a platformok használati ideje is egyre növekedett.

A felmérések azt mutatják, hogy a hosszan elhúzódó járvány időszakában rendkívül gyorsan helyeződtek át személyes kapcsolataink az online térbe, úgy, hogy szinte kizárólagos lehetőség maradt a legtöbb internethasználó számára. A valódi, offline zajló személyes találkozások ebben az időszakban szinte teljesen megszűntek és ellehetetlenültek.

Magyarországon az a jellemző, hogy az emberek viszonylag aktívan használják a közösségi médiát, és csak a lakosság 3%-a nem használ efféle platformokat. A világjárvány első éve alatt a hazai felhasználók majdnem kétharmada szerint a közösségi média jelentette a kapcsolatot számukra a szeretteikkel, a barátaikkal, a nem velük élő családtagjaikkal és rokonaikkal. Egy komolyabb kutatás fényt derített arra, hogy melyek a leggyakrabban használt platformok, és mi a közösségi média szerepe, hatása a magyarországi felhasználók életére.

Mire és mennyi ideig használják a magyarok a közösségi médiát?

A magyarországi internetezők, akik az egyes közösségi média platformokat használják, platformonként átlagosan napi 1 órát töltenek el, kivéve a Facebookot, ahol az átlagosan eltöltött idő kétszer ennyi, azaz 2 óra. A világjárvány pedig drasztikusan befolyásolta a közösségi média használatának gyakoriságát. A magyar emberek majdnem fele többször és hosszabb ideig használja a közösségi médiát, mint tette azt a világjárvány előtt.

A közösségi médiát elsősorban barátokkal és a családdal való kapcsolattartásra, szórakozásra, az egyén számára érdekes témák követésére, olvasására, megnézésére, és a helyi közösséggel való kapcsolattartásra használjuk, de gyakori az is, hogy munkahelyi okokból van szükség az ilyen típusú online jelenlétre. A pandémia idején hangsúlyossá vált még egy faktor, ugyanis a magyar felhasználók nagyjából egyharmada azt nyilatkozta a felmérés készítőinek, hogy a közösségi médiát használja az első számú forrásnak a világjárványról szóló hírek esetében is.

Melyek a kedvenc közösségi média platformjaink Magyarországon?

A legkedveltebb csatorna egyértelműen a Facebook, hiszen azok közül a felhasználók közül, akiknek van fiókjuk majdnem mindenki rendszeresen használja is. Ezt követi a YouTube, majd az Instagram, a Pinterest, a Twitter és a WhatsApp.

Aktivitás szempontjából a Facebook az a közösségi média platform, amelyen a magyarországi felhasználók a legaktívabbak, ugyanis több, mint a felük legalább hetente egyszer posztol vagy megoszt valamit a Facebookon.

Pozitív vagy negatív hatások érvényesülnek inkább?

Bár összességében inkább pozitív érzések kapcsolódnak a közösségi média használathoz. Az emberek úgy érzik, hogy így szórakozhatnak vagy tájékozódhatnak a közösségi médiának köszönhetően, és kapcsolódni is könnyebben tudnak másokhoz, sok szempontból mégis ambivalensek az érzések. A tudatosabb felhasználók egyértelműen látják a közösségi média térnyerésének árnyoldalait is.

Az influencer kultúra is forró témája az online életnek, hiszen a rengeteg érv mellé sok ellenérv is társul. Az ambivalens érzések az influencerek által megosztott tartalmaknál élesednek ki igazán. Az influencereket követők valamivel több, mint a fele nyilatkozta azt, hogy hasznos dolgokat tud tanulni az általa követett influencerektől. Az internethasználók közel kétharmada viszont mondja azt is, hogy nem tud kapcsolódni a véleményvezérek tartalmaihoz. Abban a kérdésben, hogy milyen hatással van a közösségi média a társadalmunk egészére, arról igencsak megoszlanak a vélemények. Tízből hárman úgy gondolják, hogy egyértelműen negatív hatása van, míg nagyjából egyötödük szerint pozitív hatása van.

Ezekben a kérdésekben persze nehéz egyértelmű válaszokat találnunk, hiszen amennyi internet felhasználó, annyiféle hozzáállás és tapasztalat keletkezik. Mi azon dolgozunk, hogy a közösségi média pozitív oldalát igyekezzünk kidomborítani, és megértetni sokakkal, hogy hogyan tudják alkalmazni, kihasználni az előnyeit és a saját cégük, vállalkozásuk javára fordítani a lehetőségeit.

Kérjen időpontot az Instant Web Solution ügyfélszolgálatától személyes megbeszélésre, ha szeretné modernizálni és stabilizálni vállalkozása informatikai hátterét!
Havidíjas rendszergazda szolgáltatásunk keretében nem csak a felmerülő informatikai problémákat oldjuk meg, hanem szakértelmünk segítségével meggátoljuk azok kialakulását is. Nagy hangsúlyt fektetünk a gyorsaságra és a megbízhatóságra, továbbá arra, hogy mindig az adott cég igényeinek leginkább megfelelő informatikai rendszerben gondolkodjunk.

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!

IWS
KKV IT SPECIALISTA.

AJÁNLATOT KÉREK!