A keresőoptimalizált, más néven SEO szövegírás azt jelenti, hogy a tartalomgyártási folyamatnál a cikk vagy bejegyzés írója specifikusan a keresőmotorokra optimalizáltan írja meg a szöveget. A SEO szövegírásnak köszönhetően 2022-ben az online tartalomgyártás minden eddiginél jobban fókuszba került. Jelenleg ugyanis ezzel az online marketing eszközzel érhetjük el a leghatékonyabban és a legtisztább módon az organikus látogatókat a Google keresőjéből, a Google algoritmusainak és azok „kiszolgálásának” segítségével.

A hagyományos marketing szövegírás során a szövegíró célja az, hogy a célzott vásárlói csoport minél hatékonyabban megszólítható legyen, a legtöbb esetben korlátok nélkül. A SEO alapú szövegírás során viszont minden esetben az előzetesen, kutatás alapján meghatározott kulcsszavakra épül fel a tartalom.

A készülő szövegben nem mindegy ugyanis, hogy a kulcsszavak, hol vannak elhelyezve, milyen formában és milyen mennyiségben szerepelnek. Hazánkban az online keresőmotorok piacát a Google keresője uralja, ezért nevezhetjük ezt a folyamatot Google kereső barát tartalomgyártásnak is.

Miért fontos a keresőoptimalizált szövegírás?

Megfelelően optimalizált, releváns szöveges tartalmak nélkül jelenleg nem létezik hatékony keresőoptimalizálás. Emiatt napjainkra a marketing alapú online szövegírás kezd összeforrni a SEO alapú szövegírással.

Ezzel még sokan nincsenek tisztában vagy nem tulajdonítanak ennek a ténynek elég jelentőséget, ezért lehet az, hogy a nagyon sok weboldal és webáruház alapvető problémája, hogy a szöveges tartalmak nem megfelelően lettek keresőoptimalizálva és az előre meghatározott kulcsszavak alapján megtervezve, ezért gyengén szerepelnek a Google találati listáiban. A Google keresőjéből érkező úgynevezett organikus forgalom a legegyszerűbben és leghatékonyabban, az alaposan megtervezett és megírt, minőségi tartalommal növelhető. A Google algoritmusai előnyben részesítik a minőségi tartalmakat és a folyamatosan frissülő blogokat. Ezért is kapcsolják össze a szakemberek a SEO szövegírást, a minőségi blogolás fogalmával.

Keresőoptimalizált weboldalaknál a szövegírásra a legtöbb esetben új tartalmak megírásánál, vagy meglévő, de gyengén teljesítő tartalmak újraírásánál, optimalizálásánál van szükség. Amennyiben egy weboldal vagy webáruház gyengén teljesít a keresőkben, biztosak lehetünk benne, hogy hozzá kell nyúlni a szöveges tartalmaihoz. Azokat tudatosan átírva jelentős javulást érhetünk el a Google organikus találati listájában.

Tehát amennyiben hatékonyan szeretnénk növelni a weboldalunk organikus forgalmát, az organikus látogatók növeléséhez mindenképp szükséges a folyamatos keresőoptimalizált szövegírás.

Mennyibe kerül a keresőoptimalizált szövegírás?

A hatékony keresőoptimalizált szövegírás nem olcsó mulatság, de abban biztosak lehetünk, hogy a minőségi munka többszörösen visszahozza az árát. Sok cégvezető vagy tulajdonos úgy gondolkozik, hogy maga is meg tudja írni a marketing szövegeket vagy meg tud kérni egy már a cégnél dolgozó lelkes munkatársat erre, ha saját céges weboldalról, vagy webáruházról van szó.

Az esetek elenyésző részében akár működhet is az a megoldás, hogy a vállalkozó maga írja meg a szöveget a céges honlapjára, vagy jobb esetben megbízza a marketingesét a szövegek megírásával. A probléma ott kezdődhet, hogy a házon belül készült tartalmak valószínűleg nem lesznek keresőoptimalizáltak, hiszen nem kulcsszókutatás alapján lesznek megírva, nem látja őket SEO szakértő, azaz az esetek igen nagy százalékában nem fognak előkelő helyen szerepelni a Google találati listáiban.

A keresőoptimalizált szövegírás árairól

Magyarországon nem végzettséghez kötött az online tartalomgyártás ezen formája és szinte bárki nevezheti magát szövegírónak, ezért sajnos eléggé felhígult a piacon található tartalomgyártási szolgáltatások színvonala, minősége.

Ezen okok miatt konkrét piaci árakkal ebben a szakmában sem lehet kalkulálni, de általánosságban elmondható, az igazán profi és tapasztalat tartalomgyártó szakemberek a megfelelő képesítésekkel jóval magasabb díjakkal dolgoznak, mint az önjelölt, vagy kezdő szövegírók.

Nem mondjuk, hogy keresőoptimalizált blogbejegyzéseket írni könnyű dolog. Mi azt mondjuk, hogy ezt szívesen átvállaljuk Tőled. Keress minket bizalommal!

A keresőoptimalizálásról szóló cikkünket is érdemes elolvasni, ugyanúgy, mint az online marketing eszközökről írt bejegyzésünket.

 

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!

IWS
KKV IT SPECIALISTA.

AJÁNLATOT KÉREK!