Ahogy az életünk, úgy az online platformok, lehetőségek és eszközök is folyamatosan változnak. Hónapról hónapra jönnek új megoldások, amelyek általában a való élet kihívásaira igyekeznek választ találni, illetve a korábbi hibákból és tévedésekből tanulva a következő időszakban már elébe is mennek a megoldani való feladatoknak. A home office és az online oktatás elterjedése a pandémia okán tematizálták a fejlődést is, ezeknek a hatásai sok más területen is érzékelhetővé váltak az idei évre.

Ebben a bejegyzésben ezeket vesszük sorra egymás után.

 

Véleményvezérek és közösségek

Az influencerek évek óta egyre nagyobb befolyással bírnak a közösségekre, és ez az eladások szempontjából is egyértelműen látszik. A legnépszerűbb platform még mindig az Instagram, amelynek 1 milliárd aktív felhasználója van havonta. Ők nagy részben már az Y generáció tagjai, akik már leginkább az online véleményekre alapozva hozzák meg a saját döntéseiket. Egy korábbi kutatás szerint nagy részük ugyanúgy megbízik kedvelt véleményvezéreiben, mint a barátaiban vagy a családtagjaiban.

Viszonylag új tendencia ebben a tárgykörben, hogy az úgynevezett mainstream, szinte mindenki által ismert véleményvezérek helyett egy-egy alkotó köré, szűkebb és speciálisabb csoport összpontosul. Egy ilyen követőkből álló tömeg tagjai sokkal hűségesebbek, odaadóbbak és aktívabbak, mint egy általánosabb csoport esetében, amiből az is következik, hogy szívesebben megvásárolnak olyan termékeket is, amelyek ilyen ajánlások alapján kerülnek a látókörükbe.

Mit tehet egy vállalkozás, ha influencerek segítségével szeretné eladni a termékeit? Keressen a vállalkozása szempontjából különösen releváns értéket képviselő, 10 ezer alatti követőszámmal rendelkező véleményvezéreket és építsen kampányokat az ő közreműködésükkel.

A videós tartalmak jelentősége

Az valószínűleg már senki számára sem lesz újdonság, hogy mekkora erővel bírnak a mozgóképi megoldások nem csak egy mozivásznon, de az online felületeken is jól működnek. Az előző években már megtanulhattuk, hogy főleg a mobiltelefonra optimalizált, hang nélkül is értelmezhető, rövid és figyelemfelkeltő videók a legalkalmasabbak arra, hogy elérjük velük a célcsoportot. Napjainkban azonban úgy tűnik, hogy már nem lesz elég teljesíteni ezeket a követelményeket, mert a felhasználók ennél többre és izgalmasabbra vágynak.

Ezért persze okolhatnánk a TikTokot, de tekinthetünk rá úgy is, mint egy remek lehetőség arra, hogy kiéljük a kreativitásunkat és ezáltal kapcsolódjunk a vásárlóinkhoz. Ami az idei évtől előtérbe kerül az az élő videók, a fogyasztók és influencerek által készített tartalom, meg persze a TikTok, és a vele versengő Instagram Reels, mint az ezeknek a tartalmaknak felületet biztosító platformok. Segítségükkel közelebb kerülhetünk potenciális fogyasztóinkhoz, közösséget és bizalmat építhetünk, végső soron pedig növelhetjük eladásainkat és vásárlóink lojalitását is.

Hogyan lehetnek jó videós tartalmaink? Kérjünk meg véleményvezéreket és korábbi vásárlóinkat, hogy készítsenek videót termékeinkkel! Ezenkívül fektessük időnket kreatív videók készítésébe, és anyagiakat pedig jól használható videószerkesztőkbe!

A tartalommarketing új korszaka

Az emberek napjainkban gyakran úgy érezhetik, hogy még enni sincs idejük, nemhogy órákon át tartó videókat nézegetni vagy hosszú oktatóanyagokat olvasni, még akár a számukra érdekes témákban is. A megoldás persze magától értetődő lehet, egybe kell kötni valahogy a tartalomfogyasztást más tevékenységekkel.

Erre tökéletesek az úgynevezett podcastek, amelyek a Spotifyhoz és az Apple Musichoz hasonló streaming szolgáltatókon rendszeresen megjelentethető hanganyagok. A házimunka végzése, a vezetés, sokféle sportolás, és minden olyan tevékenység végezhető közben, ahol be tudjuk fogadni a hallott információt. Ezekkel a hanganyagokkal nem csak élményt és tudást adhatunk a célközönségünknek, hanem folyamatosan bővíthetjük is a táborukat. A népszerű magyar podcastek egy-egy újonnan megjelenő rész alkalmával akár több tízezer hallgatóval is büszkélkedhetnek. Ezek a tartalmak ráadásul pozitívan hatnak a Google, mint keresőmotor rangsorában elfoglalt helyezéseinkre is.

A podcastek mellett érdemes a hagyományos tartalmakat is megtartani repertoárunkban, hiszen továbbra is nagy hatással bírnak a blogbejegyzések, de mindinkább így van ez az esettanulmányok és infografikák esetében. Fontos továbbá, hogy ha készítünk egy tartalmat, legyen az kép, videó, szöveg vagy hang, próbáljuk meg azt a lehető legtöbb felületen hasznosítani. Ezzel időt spórolunk meg, és egységes kommunikációt teremtünk meg a cégünk, a márkánk számára.

 

Adatérzékenység

Talán mindenki jól emlékszik a tavalyi évben lezajlott adatbiztonsági botrányokra és történésekre. Mind az iOS 14 frissítése, mind a továbbiakban várható adatvédelmi változások és a Google kilátásban lévő cookie szigorítása is azt mutatja, hogy az adatgyűjtés módja bizony változik és változni is fog.

Mit tehetünk, hogy az online marketingünk ettől még működni tudjon? Fontos, hogy nem szabad kizárólag egyetlen platformra támaszkodni, mert egyik pillanatról a másikra kicsúszhat a talaj a lábunk alól. Érdemes bebiztosítani magunkat több csatornán is, legyünk naprakészek a legújabb változásokkal kapcsolatban, és győződjünk meg róla, hogy weboldalunk is megfelel az éppen hatályban lévő adatvédelmi jogszabályoknak, minden szempontból.

 

Az új technológiák használata

A mesterséges intelligencia, a kiterjesztett és virtuális valóság már évek óta emlegetett fogalmak, de végre elérkeztünk arra a pontra, ahol már a gyakorlatban is láthatjuk, mit is tudnak ezek, és hogy mire használhatóak.

Minden social media oldal, hirdetőfelület és keresőmotor olyan algoritmusokra épül, amelyek fő célja a felhasználói élmény minél jobbá tétele. Automatizációk, fejlett mérési és becslési technikák segítségével nem csak jobbá, de személyesebbé is tehetjük a vásárlóink weboldaladon bejárt útját. A modern kor embere már nem vágyik tömegtermékekre, egyediséget akar. Ebből következően személyre szabott élményekkel tudjuk megfogni őket.

Ha bármelyik témakörben érintett a céged és úgy érzed, hogy tudnánk segíteni a megoldásban, akkor keress minket bizalommal!

 

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!

IWS
KKV IT SPECIALISTA.

AJÁNLATOT KÉREK!