Az informatika területén dolgozó cégként sok mindenről átfogóbb képünk van és nagyobb rálátásunk, mint a témával felhasználóként találkozó ügyfeleinknek, de még így is sok tanulsággal szolgált a számunkra, amikor végig gondoltuk a mai bejegyzés témáját.
Tisztában vagyunk vele, hogy az online marketing legfőbb célja, hogy a vállalkozást ismertebbé tegye, ezáltal folyamatosan biztosítsa az ügyfeleket és/vagy vásárlókat, amiből a bevételek származnak. Az ügyfelek és a vásárlók elérésének és meggyőzésének online eszközei eltérnek az offline kereskedelemben és szolgáltató szektorban használt megoldásoktól, hiszen egészen más lehetőségek állnak rendelkezésre, valamint sok esetben nehezebb a fogyasztók elérése, elég, ha az interneten áramló információ mennyiségére gondolunk és ezzel összefüggésben arra, hogy a felhasználók mit tudnak és mit akarnak befogadni ebből az áradatból.
Azt is tudjuk, hogy az online marketing eszközei közül csak az egyik a keresőoptimalizálás (SEO), de mint ilyen, elég jelentős hatással van a mindennapokra is. A legmeghatározóbb és legismertebb keresőoldal a Google, amelynek használatához szeretnénk néhány egyszerű, de nagyszerű tippet adni a felhasználóknak.
Naponta több milliárd keresést indítanak a felhasználók az interneten, hogy megtalálják a számukra legmegfelelőbb tartalmat. Legyen az egy régen látott videó, egy szócikk vagy egy szolgáltatás, a lényeg minden esetben ugyanaz: annál könnyebben bukkanunk rá, minél profibban keresünk.
Hogyan legyünk profi keresők a Google-ban?
- Egy keresés, nem keresés
Még a rutinosabb keresők is hajlamosak úgy gondolni, hogy egyetlen kereséssel megtalálják a kívánt választ. Ez a legtöbb esetben egyáltalán nem így van, ezért érdemes legalább két-három keresést is elvégezni egymás után, különböző megközelítésből, más-más kulcsszavakat használva, hogy ennek eredményeképpen több információhoz jussunk, amiből már könnyebben kiválaszthatjuk a számunkra érdekes részeket.
- Tegyünk fel kérdést a keresésben
Fontos szempont, hogy a kereséskor ne azt írjuk bele a keresőbe, ami szerintünk a helyes válasz egy adott kérdésre, mert akkor egész biztosan olyan oldalakkal találkozunk majd, ami a mi feltételezésünket erősíti meg – akkor is, ha az téves. Inkább tegyük fel a kérdést a lehető legegyszerűbb szóhasználattal és ennek megfelelően böngésszünk a találatok között.
- Szűkítsük a keresés irányát
Az egyik legfontosabb dolog a keresésben, hogy ha nem tudjuk a választ egy adott kérdésre, akkor először a témával kapcsolatos általános dolgokra keressünk rá, majd az új információk birtokában próbáljuk szűkíteni a tárgyat. Így kerülünk egyre közelebb a megoldáshoz is.
- Ellenőrizzük a forrásokat és azok hitelességét
Rátalálni valamire elég, azt is meg kell néznünk, az milyen weboldalon szerepel. Russell szerint érdemes átgondolni, hogy az adott weboldal „miért akar segíteni” a válasszal, milyen célja van az információ biztosításával, illetve az adott információ összhangban van-e a más oldalakon szereplő információkkal. De azt is érdemes megnézni, hogy az online fórumokon miket mondanak a weboldalról más felhasználók. Így nagyobb eséllyel rájöhet az ember, ha egy weboldalon lévő „válasz” nem valódi, csak meg akarják vele vezetni.
- Keressünk többféle módon
A kereséskor az egyik legfontosabb kérdés, hogy milyen kifejezéseket, milyen kulcsszavakat írunk a keresőbe. Ezen kulcsszavak segítségével találja meg ugyanis az algoritmus azokat a dolgokat, amiket keresünk. Ha nem a megfelelő szavakkal indítjuk el a keresést, akkor az eredmény nem biztos, hogy megfelelő lesz. Éppen ezért érdemes egymás után többféle formában is elvégezni a keresést, akár többféle böngészőben, böngészőlapon, más-más keresőkifejezéseket használva vagy más szórendet. A végén pedig érdemes összehasonlítani a kapott eredményeket.
- Ne csak szöveget keressünk
Ha vizuális tartalmat szeretnénk megtalálni, akkor jobban tesszük, ha kipróbáljuk a képkeresőt, a videókeresőt, vagy épp a könyvkeresőt. Nagyon hasznos lehet például egy recept, egy magyarázó videó vagy épp egy idézet megkeresésében. Ne felejtsük el, hogy már hírekre is kereshetünk, így könnyen rálelhetünk a minket érdeklő témával kapcsolatos legfrissebb írásokra, blogbejegyzésekre is. IT biztonság
Ha pedig rendszergazdai szolgáltatásokkal, szerverüzemeltetéssel, weboldal készítéssel, üzemeltetéssel vagy online marketing tevékenységgel kapcsolatban keresel szakértőt, akkor már meg is találtad! Írj nekünk vagy telefonálj és kezdjük meg a közös munkát!