Fogalommeghatározás

Az online marketing legfőbb célja, hogy a vállalkozást ismertebbé tegye, ezáltal folyamatosan biztosítsa az ügyfeleket és/vagy vásárlókat, amiből a bevételek származnak. Az ügyfelek és a vásárlók elérésének és meggyőzésének online eszközei eltérnek az offline kereskedelemben és szolgáltató szektorban használt megoldásoktól, hiszen egészen más lehetőségek állnak rendelkezésre, valamint sok esetben nehezebb a fogyasztók elérése, elég, ha az interneten áramló információ mennyiségére gondolunk és ezzel összefüggésben arra, hogy a felhasználók mit tudnak és mit akarnak befogadni ebből az áradatból.

Ebben a bejegyzésben azt fogjuk áttekinteni, hogy melyek azok az online marketing eszközök, amelyeket mindenképp javasolt használni, ha cégünket szeretnénk folyamatosan fejleszteni és jövedelmezővé tenni.

  1. Közösségi marketing, közösségi média

 

Az utóbbi pár évben teljesen átalakultak a fogyasztói szokások az online felületeken is. Az emberek sok időt töltenek a közösségi oldalakon, ahol hihetetlen mennyiségű adat, információ és ezáltal benyomás ömlik rájuk. Ennek az eredményeként elmondható, hogy a közösségi média az egyik legfontosabb marketing eszköz.

A felhasználók követhetnek céges oldalakat is, ahol bejegyzéseket olvashatnak, képeket és videókat nézhetnek, kommentelhetnek, értékelhetnek, kérdéseket válaszolhatnak meg. A közösségi média használóiként az a feladatunk, hogy a bejegyzések és az azokban közölt tartalmak felkeltsék az érdeklődést és valamilyen reakciót váltsanak ki, ezáltal is segítve azt, hogy az információk minél szélesebb körben elterjedjenek.

  1. Keresőoptimalizálás (SEO)

 

A közösségi média felületek széleskörű elterjedésével polarizálódott az internethasználat a közösségi médiára és minden másra, ahol ezek kiegészítik egymást és kisebb-nagyobb átfedésben is vannak. A felhasználók nagy részének a közösségi média jelenti az internethasználatot, de ennek ellenére érdemes foglalkozni a „hagyományos” webbel és azon keresztül elérhető felhasználókkal. Ebben lehet segítségünkre a keresőoptimalizálás, amely egy folyamatosan változó online marketing eszköz.

A Google és más keresőoldalak algoritmusai folyamatosan változnak, így a keresőoptimalizálás feladata az is, hogy ezeket a változásokat és fejlesztéseket nyomon kövesse és szabályait a lehető legjobb elérések érdekében betartsa és lehetőségeit alkalmazza. Ez azért fontos, mert jelentős forgalom visszaesés adódhat abból, ha a keresőben valamiért hátrébb kerül a weboldalunk.

  1. Tartalommarketing (blog marketing)

 

A tartalomgyártásnak akkor van értelme, ha az a weboldalon elhelyezve releváns tartalmakat közöl, annak érdekében, hogy az általunk képviselt témában több ügyfelünk legyen. A szakmai cikkek és bejegyzések segítségével a látogatóink meggyőződhetnek a szakmai képességeinkről és hozzáértésünkről, amely bizalom építő hatású. A jól megírt, minőségi szöveges tartalom pedig vonzza a látogatókat, nem csak a Google keresőoldalon keresztül, hanem más weboldalak hivatkozásai alapján vagy a közösségi oldalakról, ahol megosztják a minőségi tartalmainkat.

  1. Adatbázis építés és e-mail marketing

 

Egy látogató megérkezése a weboldalunkra a legtöbb esetben nem jelent automatikus vásárlást vagy megrendelést, ezért fontos kialakítani egy rendszert, amelyben minél több látogató kapcsolati adatait (legtöbbször és elsősorban az e-mail címét) meg tudjuk szerezni.

A marketing eszköz elsődleges célja, hogy a témánk iránt potenciálisan érdeklődő személyekből adatbázist építsünk, illetve a megadott kapcsolaton keresztül a későbbiekben is el tudjuk érni őket.

Az e-mail marketing alatt elsősorban a hírlevél küldést értjük, amely valamilyen erre fejlesztett alkalmazás segítségével valósul meg, egészen jó hatásfokkal automatizálható módon, de fontos tudnunk, hogy ezek folyamatos utánkövetést igényelnek. A hírlevél akkor jó, ha a végeredmény az, hogy a feliratkozók megkapják és elolvassák a hírlevelet, utána pedig valami reakciót sikerül belőlük kiváltani, ami legjobb esetben vásárlás vagy megrendelés. IT tanácsadás

      1. Linképítés

Egyes álláspontok szerint ennek a marketing eszköznek a korábbiakhoz képest mára csökkent a jelentősége, ennek ellenére úgy látjuk, hogy továbbra is érdemes vele foglalkozni, mert az oldalunkra mutató hivatkozások (ezek kiépítésének folyamatát nevezzük linképítésnek) valódi megkereséseket és vásárlásokat hozhatnak. A linképítés folyamata történhet spontán, „természetes” módon, azaz úgy, hogy jó minőségű, informatív tartalmakat készítünk (írunk) a weboldalunkra, ezen keresztül pedig elérjük azt, hogy más weboldalak hivatkozzanak ránk, hogy szerepeljünk más blogbejegyzésekben vagy fórumok bejegyzéseibe bekerüljön a tartalmunk hivatkozása.

A weboldalunkra mutató linkek nem csak a látogatókat vonzzák, hanem a Google keresője is értékesebbnek ítéli így az oldalt, aminek az lesz az eredménye, hogy előrébb sorolja majd a találati listákban a számunkra fontos kulcsszavakra.

Fontos megjegyeznünk, hogy a fizetős linkeket és az ún. linkfarmokat kerülnünk kell, mert ezeknek a használatát a legtöbb esetben inkább bünteti a Google, azzal, hogy hátrébb kerülünk a találati listákban.

      1. Webanalitika

Az analitika magyarul elemzés ez esetben a saját weboldalunk elemzését jelenti, melynek fő lényege, hogy megértsük: mi történik a weboldalon. Mérhetjük az esetleges változtatások hatásait és ezek összefüggéseit felismerve és megértve könnyebben tudjuk fejleszteni az oldalunkat.

A webanalitika eszközei közé tartozik például a konverzió mérés és a keresőben a kulcsszavainkra elért eredmények kimutatása és értékeinek elemzése is. Ezekre a legelterjedtebb módszer a Google Analytics használata, amely egy sok funkcióra alkalmazható elemző program.

Ezek azok a marketing eszközök, amelyek ugyan nem nevezhetők teljes joggal ingyenesnek, hiszen a tartalmak megírása időbe telik vagy valakinek fizetünk érte, hogy megírja nekünk és az e-mail küldő rendszer is akkor működhet hatékonyan, ha nem ingyenes verziókat használunk. A webanalitikai eszközök használatának elsajátítása, a rendszerek folyamatos ellenőrzése és beállítása szintén időigényes és nagy odafigyelést igénylő feladatok, amiket ha jó végzünk, összességében elmondható, hogy lényegesen kedvezőbb összegekből szerezhetünk új ügyfeleket, vásárlókat és megrendelőket így, mint a fizetős hirdetésekkel. A legjobb persze az, ha minden eszközt használunk a saját igényeinkre szabva, figyelve a hatásokat és rugalmasan alkalmazkodva azokhoz.

Amennyiben ezt Te is így gondolod, keress meg minket és gondolkodjunk együtt az online kampányaidról, a weboldaladról és minden olyan eszközről, amit a céged fejlődése érdekében alkalmazhatunk a folyamatosan fejlődő technológiák közül, legyen az akár a mesterséges intelligencia vagy más lehetőség.

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!

IWS
KKV IT SPECIALISTA.