Mik azok a Google algoritmusok?
A Google algoritmusa gyakorlatilag szabályok és számítások összessége, amely weboldalak millióit vizsgálja át, majd ez alapján rangsorolja ezeket. Azonban az algoritmus sosem statikus. A Google folyamatosan módosítja, hogy javítsa a keresési eredmények kiszolgálását.
Algoritmus változások 2024-ben
A Google nemrég jelentette be, hogy több olyan intézkedést vezet be, amelyek célja a keresési eredmények minőségének javítása lesz.
A legújabb algoritmus frissítések arra irányulnak, hogy A Google kereső felismerje azokat a weboldalakat, amelyek egyáltalán nem hasznosak, rossz felhasználói élményt nyújtanak vagy úgy tűnik, mintha inkább a keresőmotorok számára, és nem az emberek számára készültek volna.
A Google azt is bejelentette, hogy több spam algoritmus is frissül majd, illetve a spam-politika is változik a március frissítésekkel összhangban.
Scaled content abuse search spam – tömeges tartalom spam
A tömegesen előállított tartalommal való visszaélésre vonatkozó spam-frissítés, egy a régi „spam automatikusan generált tartalom” szabályzathoz csatlakozik. Ez magába foglal bármilyen módszert, amely tartalmat állít elő nagy mennyiségben a keresésben való rangsorolás céljából.
A Google azt mondja, hogy tartalmak előállítása nagy mennyiségben a keresési rangsor javítása érdekében – akár automatizálással (pl. Gemini AI), emberekkel vagy ezek kombinációjával – ellentétes az irányelveivel.
A spamekre vonatkozó algoritmus frissítés lehetővé teszi, hogy több olyan típusú tartalomra vonatkozóan tegyenek intézkedéseket, amelyek kevés vagy semmilyen értéket nem hoznak létre, ráadásul nagy mennyiségben készülnek, ezzel leuralva az organikus keresési találatokat, de közben nem tudnak és nem is akarnak hasznos tartalmat szolgáltatni.
Az AI segítségével írt tartalmaknak akkor most ezennel leáldozott?
Nem feltétlenül. A Google nyilatkozatában elég egyértelműen megfogalmazzák a nézőpontjukat erről a témáról.
„Hosszú ideje fennálló spam-szabályzatunk az volt, hogy az automatizálás használata – beleértve a generatív AI-t is – spam, ha az elsődleges cél a keresési eredmények manipulálása. Az aktualizált szabályzat ugyanazon elv alapján készült, mint korábbi szabályzatunk, és ugyanazon szellemiségű. Most kibővítettük, hogy figyelembe vegye a bonyolultabb méretezett tartalomkészítési módszereket, ahol nem mindig egyértelmű, hogy az alacsony minőségű tartalmat kizárólag automatizálással hozták-e létre. Új szabályzatunk célja, hogy az emberek világosabban lássák, hogy a tartalom nagy mennyiségben való előállítása visszaélésszerű, ha a keresési rangsorok manipulálása céljából történik, és ez akkor is érvényes, ha automatizálás vagy emberek állították elő a tartalmat.”
Mit jelent ez a magyar weboldalak és tartalomgyártóik számára?
Nincs egyetemes érvényességű kulcs a keresőmotorok találati listáján való legjobb helyezéshez, de a Google algoritmusának számos olyan része van, amelyet kiismerhetünk. A tartalmakat ezen szempontok alapján kell megírni a lehető legjobb találati helyezések érdekében.
A keresőoptimalizált szövegírás egyik legfontosabb szempontja a megfelelő kulcsszavak használata. Ez azt jelenti, hogy tudnunk kell, mire keresnek az emberek a Google keresőjében. Ehhez az információhoz egy SEO (keresőoptimalizálási) szakembernek kulcsszókutatást kell végeznie, és össze kell állítania egy listát azokról a szavakról és kifejezésekről, amelyeket a szövegnek tartalmaznia kell.
Az is fontos, hogy sok – a témához kapcsolódó – szót használjunk a szöveges tartalomban. Ez olyan szavakat jelent, amelyek jól illeszkednek a téma kulcsszavaihoz. A Google azt vizsgálja, hogy a fő kulcsszavakhoz sok kapcsolódó szó van-e, hogy megbizonyosodjon arról, miről is szól a tartalom.
Ennek köszönhető az is, hogy a Google profin kiszűri azokat a tartalmakat, ahol észleli, hogy csak direkt kulcsszavakból áll egy szöveg, ami így nagy eséllyel értelmezhetetlen. Tehát a keresőmotorok azt is felmérik, hogy a tartalom a közönségnek íródott-e, vagy csak a keresőoptimalizálás érdekében.
A gyakorlatban az egyensúlyt úgy kell megtalálnunk, hogy egy szöveges tartalom az emberi olvasóknak és a keresőmotoroknak egyaránt megfeleljen.
Mint az előbbiekben írtakból is látható, a keresőoptimalizált szövegírás egy összetett folyamat. A szövegnek informatívnak és jól olvashatónak kell lennie, és fontos, hogy természetesen használd a nyelvet, ne fogalmazz erőltetetten csak a kulcsszavakra koncentrálva. Ha elakadtál a folyamatban és szükséged van segítségre a keresőoptimalizált szöveges tartalmaid előállításához, keress minket bizalommal! weboldal karbantartás