Nem elég, ha csak beszélünk róla, tenni is kell azért, hogy a vállalatok hatékonyabban tudjanak működni és fel tudják venni a versenyt a többiekkel abban is, hogy mennyire tudják alkalmazni a jövőbe mutató technológiákat. lehetőségben nincs hiány, hiszen rengeteg technológia áll rendelkezésre, csak győzzünk válogatni közöttük.

Volt már szó egy korábbi bejegyzésünkben arról, hogy mik a jól működő informatika jellemzői, most pedig arról lesz szó, hogy alkalmazzuk ezeket a gyakorlatban.

Automatizálni és megszabadulni az ismétlődő, eddig manuálisan végzett feladatoktól

A mesterséges intelligencia megjelenése és használata az üzleti életben olyan vállalati tevékenységeket alakít át teljesen, mint az online marketing vagy az értékesítés folyamata. Ez egy olyan viszonylag új technológia, amellyel betekintést nyerhetünk a folyamatokba, a kinyerhető adatokból pedig előrejelzéseket is kaphatunk minden korábbinál gyorsabban, részletesebben és nagyobb léptékben. Ehhez szükségünk van a gépi tanulás eszközeire, aztán pedig fejlett analitikai megoldásokkal lehet feltérképezni a hétköznapi működés során felmerülő problémákat és meg tudunk felelni a kihívásoknak.

A mesterséges intelligencia az IT üzemeltetés terén is bevethető. Ez az ágazat még kezdeti stádiumban van, de rohamléptekkel fejlődik. Egy számos iparágra kiterjedő kutatás arra is rávilágított, hogy a költséghatékonyság és az IT üzemeltetés teljesítménye jelentősen javulhat a mesterséges intelligencia segítségével. A bizalmatlanok is megnyugodhatnak, a fejlődés úgy válhat a mindennapjaink részévé, hogy közben nem kell feláldoznunk a már megszokott biztonságot vagy a megbízhatóságot.

Milyen eredményeket várhatunk a mesterséges intelligencia előretörésétől?

  1. Növekedhet az átláthatóság, ezzel nagyobb arányban megelőzhetővé válik a reális kockázatok valós incidenssé alakulása.
  2. Bizonyítékalapú betekintést és jól hasznosítható tanácsokat kaphatunk az üzemeltetéshez a mesterséges intelligenciától, valamint gyorsabb és egyszerűbb lehet a szűrt adatokból a probléma eredetének meghatározása. Ez aztán lerövidíti a megoldáshoz szükséges időt és javítja a jövőbeli, hasonló incidensek elkerülésének esélyét is.
  3. Automatizálhatóvá válik a feladatvégrehajtás, akár addig a szintig, ahol már a mesterséges intelligencia platformok saját hatáskörben változtatják meg az IT szolgáltatások és a fejlesztői környezet konfigurációit. Így lehetséges az, hogy a kifinomult mesterséges intelligencia eszközök önműködően dönthetnek egy-egy projekt infrastrukturális hátteréről és hozzárendelhetnek akár több vagy kevesebb virtuális kapacitást is és számos más lehetőség is rendelkezésünkre állhat. A közeli jövőben a mesterséges intelligencia képes lesz átvenni az IT üzemeltetési tevékenységek zömét, ezzel automatizálva azt.

A hozzáértésben rejlik az erő

Amint azt már beláttuk, a mesterséges intelligencia segítségével új lehetőségek nyílnak meg a számunkra, de az egészen biztos, hogy humán erőforrásra ennek ellenére még sokáig szükség lesz. Éppen ezért lesz továbbra is fontos az alkalmazottak egyéni hatékonyságának fokozása a vállalati hatékonyság javításához. Ebben a témakörben, és az ügyfelek elégedettségének növelésében is segítséget nyújthatnak a céges tudásbázisok.

A belső tudástárak működtetése nem csak gyorsabbá teszi az emberi beavatkozást igénylő problémamegoldást, hanem javítja az egykörös megoldások arányát is. Nincs olyan ügyfél, aki ne szeretne rögtön vagy legalábbis mielőbb választ kapni a kérdéseire és megoldást a gondjaira.

Az információk központosított használatával javulhat a munkavégzés hatékonysága. Így az alkalmazottak maguk is jobban megérthetik cégük termékeinek vagy szolgáltatásainak jellemzőit és képességeit.

Mindezek együtt jól működnek az ügyféllojalitás növelése érdekében is. Egy átfogó felmérést készítettek a közelmúltban, amely egyértelműen rávilágított arra a tényre, hogy a márkahűség megszűnésének a második leggyakoribb okai a munkavállalók tudásbeli hiányosságai. Még pontosabban az a helyzet, amikor az adott termékhez vagy szolgáltatáshoz kapcsolódó információkat az alkalmazott nem ismeri teljességében és mégis ő képviseli a céget a vásárló felé. Ezen pedig nem csak érdemes, de kell is javítani, a saját jól felfogott érdekünkben.

A tudásbázisok másik nagy előnye lehet, hogy az oktatás hatékonyságának jelentős romlása nélkül csökkenthetik a munkavállalók képzésére fordítandó időt. Ez egyértelmű, hiszen, ha minden munkavállaló számára egyértelmű, hogy hová kell nyúlni, amikor bizonytalanok a tudásukban, akkor ezeket az ismereteket nem szükséges külön-külön elmagyarázni, sem megpróbálkozni azzal, hogy kívülről megtanulni.

A rugalmasság segíti a hatékonyságot

A szervezeti rugalmasság eszközei igencsak szerteágazóak. Akár videokonferenciáról vagy szemtől szembe zajló megbeszélésekről van szó, ezek mind közös célt szolgálnak, mégpedig az önszerveződő vállalati csapatok közötti hatékony kommunikációt. A munkavállalóknak lehetőséget kell biztosítani arra, hogy valós időben hozzá tudjanak férni a munkájukhoz szükséges, a céghez kapcsolódó információkhoz. Ezt ráadásul egyre gyakrabban helyszíntől függetlenül kell tudnunk biztosítani, azoknak az alkalmazottoknak is, akik az irodai hálózaton, de kívülről, mondjuk a saját otthonából dolgozik, akár a saját számítógépén vagy laptopján.

Némi kockázat is rejlik az agilis üzemeltetésben. Ilyen például az ún. árnyékinformatika kialakulásának veszélye. A hivatalosan kiépített, üzemeltetett és fejlesztett IT infrastruktúra mellett spontán létrejövő másodlagos rendszer használatának gyakorlata többnyire a felhasználók saját megoldásaiból áll. Ezek használata hivatalosan nem jóváhagyott, illetve a legjobb esetben is csak egy megtűrt jelenségről van szó. Körültekintően, a biztonsági szabályokat figyelembe véve kell tehát bánni az agilitás felkarolásával.

Az egyéni igények szerepe a cégek sikerességében

A tömegtermelés és a sorozatgyártás elengedhetetlen részévé vált a globalizált társadalom fennmaradásának, de azt is észrevehetjük, hogy napjainkban egyre hangsúlyosabbá válnak az egyénre szabott megoldások és az ilyen típusú termékek, valamint szolgáltatások, illetve ezek keresése, alkalmazása. A perszonalizációval, a személyre szabható, a konkrét vásárló igényeihez legközelebb álló kínálattal a réspiacok is egyszerűbben és célzottabban meghódíthatók.

Miért éri meg anyagi értelemben is ezzel a trenddel foglalkozni?

Elsősorban azért, mert a testre szabott termékeket és szolgáltatásokat magasabb áron lehet értékesíteni a tucatáruval szemben. Több kutatás is bizonyítja, hogy az ezredforduló tájékán született generáció, vagyis a vásárlók közé most belépő fiatalok több mint 70 százaléka érzi fontosnak az egyediséget, és még arra is hajlandó, hogy az ilyen termékekért többet fizessen.

A személyre szabás emellett a fiatalok márkahűségét és elkötelezettségét is fokozhatja, ami hosszú távon is kifizetődik. A közösségi oldalakat a legnagyobb természetességgel használó fiatal korosztály pedig a képeivel és megosztásukkal tulajdonképpen önmaga reklámozza a testre szabott termékeket, szolgáltatásokat, nem mellékesen kihangsúlyozandó saját egyéniségét és egyedi ízlését. A marketingköltségek lefaragása ezzel a lehetőséggel elérhető közelségbe kerülhet a cégek számára, mert reklámértéke a vevők saját képeinek és megosztásainak van.

A változás jó, a fejlődés kell. Tartson velünk Ön is!

Mint az cikkünk példáiból is látható, technológiák széles választéka áll rendelkezésünkre az innovatív szervezeti kialakítás vagy átalakítás megvalósítására. Némelyik már régebb óta elérhető ezek közül, más megoldások pedig igazi újdonságnak számítanak. Használatukat ugyanazok a célok motiválják. Helyt kell állni a versengő piacokon, rugalmasan, viszonylag rövid idő alatt alkalmazkodó munkaerővel és műszaki megoldásokkal lehet megfelelni a fogyasztói igények minden folyamatosan zajló változásainak. Informatikai tanácsadás, üzemeltetés

Keressen bennünket bizalommal, ha úgy érzi, hogy szeretné saját cégében is kipróbálni a legújabb innovációkat. Beszéljük át a feladatokat és dolgozzunk együtt akár már holnaptól!

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!

IWS
KKV IT SPECIALISTA.