IT ÜZEMELTETÉS, RENDSZERGAZDA SZOLGÁLTATÁS

Mennyi az IT üzemeltetés rendelkezésre állási ideje?

A IWS oldalon található információk szerint az IT üzemeltetés rendelkezésre állási ideje a csomagtól függően változik, de a prémium csomagban 0-24 órás rendszerfelügyelet is elérhető, amely folyamatos támogatást biztosít.

Hogyan működik a 0-24 órás IT ügyfélszolgálat?

A 0-24 órás IT ügyfélszolgálat non-stop elérhetőséget jelent, amely biztosítja, hogy a felmerülő problémákra bármikor gyorsan reagáljanak, ezzel minimalizálva a leállásokat és működési zavarokat.

Mit jelent a monitoring szolgáltatás IT üzemeltetésnél?

A monitoring szolgáltatás folyamatos rendszerfigyelést jelent, amely révén az esetleges problémák korai szakaszban felismerhetők és javíthatók, megakadályozva ezzel a jelentősebb üzemi kudarcokat.

Milyen SLA-t (Service Level Agreement) kötnek IT üzemeltetési szerződésnél?

Az SLA keretében a szolgáltató vállalja a meghatározott válaszidőket, a szolgáltatás rendelkezésre állását és a hibakezelés hatékonyságát, amelyet írásban rögzítenek a szerződésben.

Hány munkaóra van benne egy IT üzemeltetési csomagban havonta?

A csomagok óraszáma az igényektől és a csomag típusától függ, az alap csomagokhoz ritkább, míg a prémium csomagokhoz intenzívebb óraszám társul, pontos adatot egyedi egyeztetés során határoznak meg.

Mi a garantált válaszidő IT üzemeltetésnél probléma esetén?

Garantált válaszidőre vonatkozó pontos információt a szolgáltató egyedi szerződés alapján ad, amelyben a rendszeres felügyelet és a gyors reagálás biztosított.

Desktop üzemeltetés is beletartozik az IT üzemeltetésbe?

Igen, a desktop eszközök, PC-k és notebookok üzemeltetése része az IT üzemeltetési szolgáltatásoknak, beleértve a hibakezelést és karbantartást.

Milyen monitoring eszközöket használnak IT üzemeltetésnél?

A monitoring eszközök típusáról részletes információt nem közöl az oldal, de hangsúlyozza a folyamatos, hatékony rendszerfigyelés fontosságát.

Jogosultsági körök felügyelete mit jelent pontosan?

Jogosultsági körök felügyelete az alkalmazottak és rendszerek hozzáféréseinek kezelését jelenti, biztosítva, hogy minden felhasználó csak a számára szükséges jogosultságokat kapja meg.

IT Helpdesk rendszer hogyan működik céges környezetben?

A céges IT Helpdesk rendszer biztosítja a felhasználói igények fogadását, problémák regisztrálását és hatékony kezelését, ezzel támogatva az üzleti folyamatok zavartalanságát.

Távoli hozzáféréssel dolgoznak az IT üzemeltetők vagy helyszínen?

Az IT üzemeltetők mindkét módon dolgoznak; a legtöbb esetben távoli hozzáféréssel oldják meg a problémákat, de szükség esetén helyszíni támogatást is nyújtanak.

Proaktív IT karbantartás mit jelent és miért jobb?

A proaktív karbantartás rendszeres és előre tervezett ellenőrzéseket és frissítéseket takar, amely megelőzi a leállásokat és biztosítja a rendszerek folyamatos, zavartalan működését.


SZERVER ÜZEMELTETÉS, SZERVER KARBANTARTÁS

Mi az a RAID konfiguráció és miért kell szervernél?

A RAID konfiguráció a tárolóeszközök összekapcsolására szolgál, hogy növelje az adatbiztonságot, rendelkezésre állást és a teljesítményt. Az IWS szolgáltatásai között szerepel a RAID beállítások kezelése, mely garantálja a szerverek megbízhatóságát és az adatvesztés elleni védelmet.

Active Directory beállítás beletartozik a szerver üzemeltetésbe?

Igen, az Active Directory beállítása és felügyelete az IWS szerverüzemeltetési szolgáltatásának része, biztosítva a felhasználók és erőforrások megfelelő kezelését.

Csoportházirend (Group Policy) kezelést ki végzi?

Az IWS rendszergazdái végzik a csoportházirendek karbantartását, ezzel egységes szabályozást és biztonságot biztosítva a vállalati környezetben.

Milyen gyakran tesztelik a szervert üzemeltetés során?

A szervereket az IWS rendszeres, tervszerű karbantartás keretében legalább havonta ellenőrzik, biztosítva a folyamatos és megbízható működést.

Szerver monitoring hogyan működik és mit figyelnek?

Az IWS 0-24 órás folyamatos monitoringot alkalmaz, amely figyeli a hardver és szoftver állapotát, rendszermutatókat, és hálózati forgalmat, hogy azonnal jelezze a problémákat.

Virtuális szerver üzemeltetés miben más, mint a fizikai?

A virtuális szerverek rugalmasabbak, gyorsabban skálázhatók, és más karbantartási folyamattal üzemeltethetők, miközben az IWS mindkettő üzemeltetését támogatja.

Megosztások (share-ek) kialakítása benne van a csomagban?

Igen, az IWS szolgáltatásában a hálózati megosztások beállítása és kezelése része az üzemeltetésnek.

Szerver terhelés figyelése miért fontos?

A folyamatos terhelésfigyelés megakadályozza a túlterhelést, így segít fenntartani a rendszer stabilitását és teljesítményét.

Dedikált szerver és VPS között mi a különbség üzemeltetés szempontjából?

A dedikált szerver egy fizikai szerver, amelyet egy ügyfél használ, míg a VPS több virtuális szervert jelent egy fizikai gépen megosztva. Az IWS mindkét megoldást üzemelteti, a dedikált szerverekhez komplexebb felügyelet tartozik.

Automatizált szerver üzemeltetés hogyan csökkenti a költségeket?

Az automatizáció csökkenti az emberi beavatkozás szükségességét, gyorsabb hibakezelést és hatékonyabb felügyeletet tesz lehetővé, csökkentve a költségeket.

Szerver migrálás adatvesztés nélkül lehetséges?

Igen, az IWS professzionális migrációs szolgáltatással biztosítja az adatvesztés nélküli átállást.

Exchange szerver üzemeltetés drágább, mint egy sima file szerver?

Az Exchange szerver üzemeltetése összetettebb, ezért magasabb költséggel jár, amit az IWS díjszabásai tükröznek.


WEBOLDAL KARBANTARTÁS, ÜZEMELTETÉS

WordPress plugin frissítés miért okozhat hibát?

A WordPress plugin frissítések során előfordulhatnak kompatibilitási problémák, vagy a frissítés során bekövetkező hibák, amelyek a weboldal működésében zavart okozhatnak. Ezért fontos előzetes tesztelés és biztonsági mentés készítése.

Staging környezet használata miért fontos frissítésnél?

A staging környezet lehetővé teszi, hogy a frissítéseket először egy tesztoldalon próbáljuk ki, így az esetleges hibákat nem befolyásolják az éles weboldal működését.

Karbantartási mód (maintenance mode) mikor kapcsolják be?

A karbantartási módot akkor kapcsolják be, amikor a weboldalon olyan változtatások vagy frissítések zajlanak, amelyek átmenetileg megakadályozhatják a felhasználók hozzáférését.

WooCommerce webshop karbantartás miben más?

A WooCommerce webshop karbantartás speciálisan kezeli a termékeket, rendeléseket és fizetési folyamatokat, biztosítva az üzlet zavartalan működését.

Hibás linkek keresése és javítása benne van a karbantartásban?

Igen, a rendszeres hibás linkek keresése és javítása része a karbantartási szolgáltatásoknak a felhasználói élmény és SEO szempontból.

Spam comment törlés automatikus vagy kézi?

A spam kommentek legtöbbször automatikusan szűrésre kerülnek, de lehetőség van kézi törlésre is a pontosabb moderáció érdekében.

WordPress core frissítés és plugin frissítés ugyanaz?

Nem, a WordPress core a rendszer alapját jelenti, míg a pluginok különálló bővítmények; mindkettőt frissíteni kell a biztonság és stabilitás érdekében.

Rollback (visszaállítás) lehetséges, ha rosszul sikerül a frissítés?

Igen, az előzetesen készült biztonsági mentésekből lehetőség van a korábbi stabil állapot visszaállítására.

Uptime monitoring mit jelent weboldalnál?

Az uptime monitoring a weboldal folyamatos elérhetőségének figyelését jelenti, amely lehetővé teszi az esetleges leállások gyors észlelését és kezelését.

CDN beállítás és optimalizálás benne van a csomagban?

Igen, a tartalomszolgáltató hálózat (CDN) beállítása és optimalizálása része lehet a karbantartási szolgáltatásnak, ami felgyorsítja a weboldal betöltődési idejét.

SEO audit weboldal karbantartás részeként létezik?

Igen, a SEO audit rendszeres része a karbantartási csomagnak, segítve a weboldal keresőoptimalizálását.

Képoptimalizálás automatikus a karbantartás során?

Igen, a képoptimalizálás automatizált folyamatként csökkenti a képek méretét és javítja a weboldal sebességét.


CÉGES LEVELEZÉS

Microsoft 365 (Office 365) és Google Workspace közül melyik jobb cégeknek?

Mindkét szolgáltatás kiváló üzleti alkalmazásokat kínál, de a választás a cég igényeitől függ. Az IWS tapasztalatai szerint a Microsoft 365 erősebb asztali alkalmazásokkal és fejlettebb biztonsági funkciókkal rendelkezik, míg a Google Workspace könnyebben kezelhető, és kiemelkedik a valós idejű kollaborációban.

Email archiválás törvényi kötelezettség Magyarországon?

Az email archiválás Magyarországon törvényi kötelezettség lehet bizonyos cégek részére, különösen ha fontos adatok kezeléséről, pénzügyi vagy jogi iratokról van szó. Az IWS támogatja az archiválást a jogszabályoknak megfelelően.

Hogyan működik az email migráció egyik szolgáltatóról a másikra?

Az IWS biztosítja az adatvesztés nélküli, zökkenőmentes migrációt, amely során a teljes email adatbázist egyik rendszerről a másikra áthelyezik, miközben az üzleti kommunikáció folytonosságát garantálják.

SPF, DKIM és DMARC beállítás miért szükséges?

Ezek a DNS-alapú hitelesítési szabványok segítenek megakadályozni az email hamisítást és spamküldést, növelve az email forgalom biztonságát, amit az IWS szakemberei rendszeresen beállítanak.

Shared mailbox (közös postafiók) mikor érdemes használni?

Közös postafiókot akkor érdemes használni, ha több felhasználó szeretne hozzáférni egy adott emailcímhez, például ügyfélszolgálati vagy általános információk kezelésére.

Email kvóta (tárhely limit) mennyi legyen felhasználónként?

Az IWS által javasolt email kvóta a cég igényeitől és az email forgalomtól függ, általában 10 GB-tól akár több száz GB-ig terjedhet.

ActiveSync és IMAP között mi a különbség mobilon?

Az ActiveSync egy teljes körű szinkronizáló protokoll, amely nem csak az emaileket, de a névjegyeket, naptárakat és feladatokat is szinkronizálja, míg az IMAP csak az emaileket kezeli.

Catch-all email cím biztonsági kockázat?

A catch-all cím elfogad minden az adott domainre érkező emailt, ami növeli a spam és a nem kívánt levelek mennyiségét, így biztonsági kockázatot jelenthet.

Distribution list és Security group közti különbség?

A distribution list email címzett csoport, amely üzenetek továbbítására szolgál, míg a security group jogosultságokat kezeli és szabályoz.

Email alias (álnév) használata mire jó cégeknél?

Az email alias segítségével egy felhasználó több email címet is kezelhet anélkül, hogy több fiókot kellene létrehozni, megkönnyítve a kommunikációt.

Litigation hold (jogi megőrzés) mit jelent email archiválásnál?

Ez a funkció megakadályozza az emailek törlését egy adott ügy vagy per folyamatban tartása alatt, biztosítva, hogy minden üzenet megőrzésre kerüljön.

Multi-factor authentication (MFA) kötelező-e céges emailnél?

Az MFA erősen ajánlott biztonsági intézkedés, amely többfaktoros hitelesítést tesz lehetővé, növelve a fiókok védelmét. Sok cég, így az IWS is javasolja alkalmazását.

IT BIZTONSÁG, BIZTONSÁGI MENTÉS

Mi az a snapshot backup és miben különbözik a teljes mentéstől?

A snapshot backup egy adott pillanatkép a rendszer állapotáról, amely gyors mentést tesz lehetővé, míg a teljes mentés a teljes adatállományt tárolja el. Az IWS szolgáltatásai között mindkettő használatos az optimális adatvédelem érdekében.

Inkrementális és differenciális backup közti különbség?

Az inkrementális mentés csak az előző mentés óta változott adatokat menti, míg a differenciális mentés az utolsó teljes mentés óta történt változásokat, így az inkrementális kisebb mentési adatmennyiséget eredményez.

RPO (Recovery Point Objective) és RTO (Recovery Time Objective) mit jelent?

Az RPO a maximálisan elfogadható adatvesztés idejét jelenti mentés esetén, az RTO pedig azt az időtartamot mutatja, amely alatt helyre kell állítani a rendszert. Mindkettő fontos az IWS által kínált mentési szolgáltatások tervezésében.

Immutable backup (változtathatatlan mentés) miért biztonságosabb ransomware ellen?

Az immutable backup olyan mentés, amely nem módosítható vagy törölhető, így a ransomware támadások sem tudják megfertőzni vagy törölni az adatokat, ezáltal növelve a biztonságot.

Air-gapped backup mit jelent és miért fontos?

Az air-gapped backup fizikailag el van választva az éles rendszertől, így védi az adatokat a hálózati támadásoktól, például a ransomware-től.

Backup verification (mentés ellenőrzése) hogyan zajlik?

Az IWS rendszeresen ellenőrzi a biztonsági mentések integritását és visszaállíthatóságát, hogy biztosítsák az adatmentés valós működését.

Mit jelent a verziókezelés biztonsági mentéseknél?

A verziókezelés lehetővé teszi több mentett állapot tárolását, így vissza lehet állni korábbi verziókra, ha egy újabb mentés hibás vagy fertőzött.

Hot backup és cold backup közötti különbség?

A hot backup éles rendszer mellett történik, illetve folyamatosan menti az adatokat, míg a cold backup csak akkor készül, amikor a rendszer leáll.

Disaster Recovery Plan (DR terv) része a biztonsági mentésnek?

Igen, a DR terv tartalmazza a mentési és helyreállítási folyamatokat, biztosítva a gyors reagálást és üzletmenet-folytonosságot.

Bare metal restore (teljes rendszer visszaállítás) lehetséges?

Az IWS szolgáltatásai között megtalálható a bare metal restore, amely lehetővé teszi a teljes rendszer visszaállítását akár hardvercsere után is.

Endpoint protection és antivírus között mi a különbség?

Az endpoint protection komplexebb védelmi megoldás, amely vírusirtó funkciókat is tartalmaz, emellett további fenyegetések elleni védelmet nyújt.

Zero-day támadás ellen védenek a biztonsági mentések?

A biztonsági mentések nem közvetlen védelem zero-day támadások ellen, de lehetővé teszik az adatok gyors helyreállítását ilyen esemény esetén.

Cloud backup és local backup melyik gyorsabb helyreállításkor?

A helyi (local) backup általában gyorsabb helyreállítást tesz lehetővé, míg a cloud backup nagyobb rugalmasságot és távoli elérést biztosít.

Ransomware detection (felismerés) automatikus a backup rendszerben?

Az IWS backup rendszereiben az automatikus ransomware felismerés és jelzés része a biztonsági protokollnak, amely segíti a gyors reagálást.