Egy minőségi munkát végző, előre gondolkodó IT-szolgáltató jelentősen növelheti egy vállalkozás hatékonyságát, hiszen ötletekkel, fejlesztési javaslatokkal állhat elő és ezzel megelőzheti a problémák kialakulását is. A nehézség az, hogy nem könnyű ilyen szakembert találni. Egy átlagos IT üzemeltető és rendszergazda csak akkor foglalkozik az adott problémával, amikor azt jelzik neki. Ekkor azonban már sokkal rosszabb a helyzet, mint az kívülről látszik, nagyobb a fennakadás, amelynek a megoldása több energiát és időt vesz igénybe, ez pedig mind pénzkiadást jelent a vállalatnak. IT üzemeltetés

A jó informatikai szolgáltató azonban felismeri az első jeleket is, ha valami nem megfelelően működik, még mielőtt az valódi problémát okozna és elhatalmasodna.

Milyen a jó informatikai szolgáltató?

A profi IT szakemberek igyekeznek megelőzni a felmerülő informatikai problémákat. Kiiktatják vagy legalábbis minimalizálják a veszélyt jelentő tényezőket. Így már a rendszer felállítása során gondoskodnak arról, hogy a lehető legkevesebb nehézség adódjon.

Lényeges, hogy az informatikai szolgáltató szakemberei megfelelően felkészüljenek az esetleges hibákra és birtokában legyenek a megoldáshoz szükséges eszköztárnak. Legyen az informatikai támogatás, adatbiztonság vagy a működés bármely más területe, lehetőség szerint hosszú távra és előrelátóan kell tervezni.

A hatékony megelőzés alapja, hogy az üzemeltetést végző informatikai szolgáltató folyamatosan figyeli, monitorozza a rendszert. Ezáltal lehetősége nyílik arra, hogy jó előre észrevegye, ha valami nem megfelelően működik, és sokkal gyorsabban és kisebb költséggel elhárítsa a hibát, mint abban az esetben, amikor az elhatalmasodik.

Előre gondolkodó IT szolgáltatóval kell dolgozni

Ezzel sok bosszúságtól, valamint pénz- és időbeli veszteségtől kímélhetjük meg magunkat. Lássuk, hogy milyen előnyökkel járhat, ha a megfelelő szakember gárdát választjuk egy ilyen komplex feladatra. Szerver karbantartás

Időben felismerhető hibák

A jó informatikai szolgáltató folyamatosan figyeli a rendszert, így a hibákra még az előtt fény derülhet, hogy azok az üzletet károsító problémákká nőjék ki magukat. Az informatikai szolgáltató felügyelete alá tartozik jellemzően minden hálózat, az alkalmazások és az eszközök is.

Elkerülhető üzleti károk

Az IT rendszerek meghibásodása gyakran a leállásukhoz és komoly mértékű munkakieséshez vezet. Ha azonban az IT felügyelet folyamatos, akkor csökken annak is az esélye, hogy valamilyen rendszerhiba miatt álljon meg a munka. Szerver üzemeltetés

Biztonságos informatikai környezet

Az időben történő program és rendszer frissítéseknek köszönhetően az IT környezet mindig naprakész lesz, ami azt is jelenti, hogy a rosszindulatú támadások nagyobb eséllyel verhetők vissza. A kiberbiztonság körültekintő megerősítésével a nagy mértékű káreseteket és az ezekből származó tekintélyes bevételkiesést el lehet kerülni.

Személyre szabott megoldások

A jó informatikai szolgáltató a korábbi tapasztalataira építve, de nem sablonok alapján dolgozik. Tudja, hogy minden vállalatnak és szervezetnek egyedi problémái lehetnek, amelyek személyre szabott megoldásokat igényelnek. Éppen ezért a munkát a cég alapos megismerésével és felmérésével kell kezdenie, mert ezek alapján lehet majd fejlesztéseket javasolni és növelni a hatékonyságot.

IT tanácsadás, IT üzemeltetés

Egy kiváló IT üzemeltető nemcsak a jelenben segíti a cég rendszereinek hatékony és hibamentes működését, hanem a jövőre is gondol. Tanácsadóként is igénybe vehetők a szolgálatai az IT rendszerrel kapcsolatban. Segít az informatikai ütemterv összeállításában és ha szükséges, közreműködik a megvalósításban is. Azt tartja szem előtt, hogy milyen új trendek illeszthetők a vállalkozás céljaihoz és ezeket igyekszik a valóságban is integrálni.

Gyors helyreállítás

Ha minden igyekezet ellenére mégis támadás éri a cég informatikai rendszereit, akkor az ideális IT szolgáltató segít abban, hogy a lehető legrövidebb idő alatt megtörténjen a helyreállítás. Mivel folyamatosan készít biztonsági mentéseket a rendszerről és az adatokról, tevékenységének köszönhetően a hibaelhárítás és az azt követő helyreállítás a lehető leggyorsabban le tud zajlani.

Megelőzés és költséghatékonyság

Alapvetően igaz, hogy a probléma megelőzése minden esetben kevesebb költséggel jár, mint a kezelése. Legyen szó bármilyen szegmensről, az előre gondolkodás mindig kifizetődőbb. Talán a cégvezetők és a befektetők elsőre szükségtelennek tarthatják, hogy a rendszer felügyeletére és a frissítésekre költsenek folyamatosan. Egészen addig van ez így, amíg nem jön egy zsarolóvírus, amely aztán felemésztheti a cég bevételeinek tetemes részét. A helyreállítás tehát biztosan sokkal fájdalmasabb, ha az egyáltalán lehetséges.

Érdemes tehát megjegyezni és követni a fő elvet, miszerint megelőzni mindig olcsóbb, mint utólag próbálkozni a felmerülő problémák megoldásával. Szerencsés helyzetben vagyunk, ha olyan informatikai szolgáltató a partnerünk, aki ezt szintén így gondolja. Ebben az esetben nem fogunk csalódni a munkájában és a cég informatikai rendszerei is biztonságban lesznek.

Az Instant Web Solution szolgáltatások széles skáláját kínálja az IT területén. Tudjuk, hogy a stabil informatikai infrastruktúra a siker elengedhetetlen tartozéka, ezért a tanácsadás és a megvalósítás során is a hosszú távú célokat tartjuk szem előtt. Az informatikai támogatás és a felügyelet folyamatos, csak így növelhető az üzleti teljesítmény.

Vegye fel a kapcsolatot kollégáinkkal, akik segítenek személyre szabott tanácsaikkal a kitűzött célok elérésében!

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!

IWS
KKV IT SPECIALISTA.