Lehet, hogy már van tapasztalatod az offline értékesítésben, mert jó néhány éve vállalkozó vagy és most szeretnéd a szolgáltatásodat vagy termékedet online is eljuttatni a vevőidhez, és az is lehet, hogy teljesen új lesz számodra a vállalkozói élet, mert még soha, semmilyen módon nem próbáltál meg valamit eladni. Mindkét esetben előfordulhat, hogy elsőre egy kicsit bonyolultnak tűnnek az online értékesítési folyamatok.

Nem elkeseríteni akarunk, amikor azt mondjuk: másodszorra is bonyolult. Sőt, egyre bonyolultabb lesz, ahogy tökéletesednek a módszerek, és neked is egyre profibban kell hozzáállnod a témához, ha versenyben akarsz maradni a minden eszközt bevető konkurencia mellett. Egyszerűen nem engedheted meg magadnak azt a lazaságot, hogy szervezetlenül és terv nélkül próbálj meg értékesíteni bármilyen terméket vagy szolgáltatást online.

Folyamatosan fejlődni és lépést tartani a trendekkel nehéz, de nem lehetetlen. Ha ismered a céljaidat, a lehetőségeidet, és főként az ügyfeleidet, akkor nyert ügyed van az online értékesítésben is.

Weboldal nélkül nincs online üzlet!

Ha tökéletes weboldalt szeretnél, nem lesz könnyű dolgod. Ha minden fontos kulcsszóra az első oldalon szeretnél lenni a Google keresőben, az nagyon sok munkával sikerülhet csak. Az nem baj, ha a lehető legjobbra törekszel, de semmiképp ne szegje kedvedet, ha valami tökéletes már az elejétől fogva. Van egy jó hírünk: máshogy is boldogulhatsz, nem csak a maximalizmussal.

A legjobb módszer a jó induláshoz, ha felteszel magadnak néhány kérdést, amelyekre megfogalmazod a válaszokat is. Ha ezzel megvagy, akkor közelebb kerülsz a megoldásokhoz is.

Mit fogsz értékesíteni az online üzletedben?

Legyen az akár egy webáruház vagy egy értékesítési célú weboldal, amelyen lehet, hogy csak egyetlen termék van, az első feladatod legyen, hogy meghatározod: miért is csinálod azt. Legyen egy központi célja az egésznek mielőtt nekifogsz és határozd meg pontosan az értékesítésre szánt termékeket vagy szolgáltatásokat is.

Kik fognak vásárolni tőled az online üzletedben?

Nyilvánvaló, hogy egy üzlet sem lehet életképes vevők és ügyfelek nélkül. Fontos tudnod már a kezdetekben, hogy kiknek szeretnéd eladni a termékeidet vagy szolgáltatásaidat. Egy induló online üzlet esetében ez bizonyára csak egy közelítő feltevés lesz, hiszen előzetesen még nincsenek pontos adataid ahhoz, hogy ezt meg tudd határozni. Ezen nem érdemes fennakadni már az elején, valahonnan el kell indulni. A legjobb, ha általánosabban jelölöd ki a célcsoportodat a kezdetekhez.

Miért pont tőled fogják megvenni az adott terméket?

Nagyon valószínű, hogy nem Te leszel az első, aki az általad kiválasztott termékcsoportot vagy szolgáltatást értékesíteni szeretné. Így felmerül a kérdés, hogy milyen érveid lesznek magad mellett, amivel elérheted majd, hogy tőled vásároljanak vagy rendeljenek a vásárlók.

Ez a kérdés már kapcsolódik a marketing tevékenységhez is, amelyet egyszerűen muszáj végezni minden esetben, mert különben nem lesz elegendő érdeklődő, vásárló és ezáltal bevétel sem a vállalkozásban.

Honnan jönnek majd a vevőid? Hogy találnak rá a cégedre?

Hiába van a zsenialitás határát súroló üzleti koncepciód, amíg az előbbiekben meghatározott vevőid nem találnak rád, addig nincs sok esélyed szuper eladási forgalmakat produkálnod. Meg kell találnod az értékesítési csatornáidat, amelyek segítségével a weboldaladra érkezhetnek az érdeklődők, akikből aztán a későbbiekben vásárlók lehetnek. Meg kell jelölnöd, hogy mely csatornákban látod a legnagyobb potenciált. Természetesen ezt a későbbiekben még variálhatod, illetve a hangsúlyokat áthelyezheted egyikről a másikra, ha már lesznek tapasztalataid arra vonatkozóan, hogy melyik csatorna működik a legnagyobb hatékonysággal.

Az online marketing bárki számára elérhető eszközeiről már írtunk korábban egy blogbejegyzést, amelyet itt tudsz elolvasni.

Ha úgy érzed, hogy az előbb felsorolt pontok mindegyikére megadtad a választ és ennek mentén el is indulnál, de valami még hiányzik, vagy úgy érzed, hogy elakadtál és nem is leszel képes a folyamatokat egyedül lebonyolítani, akkor keress minket bizalommal. Webshop karbantartás és üzemeltetés

Segítünk felépíteni a webáruházadat és a teljes online értékesítési folyamatban ott leszünk melletted, hogy sikeresen tudj elindulni ebben a számodra új területen.

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!

IWS
KKV IT SPECIALISTA.