A közösségi média megváltoztatta az életünket, és ezen belül a barátainkkal, családunkkal, közösségünkkel és vállalkozásainkkal való kapcsolatunkat. Emellett gyorsabb és hatékonyabb módszereket is bevezetett a hírek és más típusú információk fogyasztására. Ebben a bejegyzésben a közösségi média kerül a fókuszba. Számokon és tényeken keresztül igyekszünk bemutatni a 2024-es trendeket.
Tények a közösségi médiáról
Az alábbiakban összefoglaljuk a közösségi médiával kapcsolatos legérdekesebb tényeket:
- Körülbelül 4,74 milliárd aktív közösségi média felhasználó van világszerte.
- Közel 59,3%-a világ lakosságának használ legalább egy közösségi médiaplatformot.
- A közösségi média 190 millió új felhasználóval bővült az elmúlt évben. Ez évi 4,2%-os növekedési ütemet jelent.
- A szakértők a közösségi média népszerűségének felfutását a mobiltelefonok széles körű használatának tulajdonítják, mert nagyjából 4 milliárd ember használ mobiltelefont, hogy elérje a kedvenc közösségi média platformjait.
- Egy átlagember 2 órát és 27 percet tölt a közösségi médiában naponta. Ez 2 perccel több az előző évi adatnál.
- A különböző országokban élők által eltöltött idő jelentősen eltér, és ez a tendencia még jobban szembetűnő a fejlődő országokban. Például egy nigériai felhasználó négy órát és hét percet tölt a közösségi média csatornáin. Ez a leghosszabb átlagos napi idő az összes ország közül. Egy átlagos japán felhasználó mindössze 51 percet tölt naponta a közösségi médiában.
- A Facebook a legszélesebb körben használt közösségi platform, 2,96 milliárd aktív felhasználóval. A YouTube-nak 2,5 milliárd felhasználója van, ezzel a második helyre szorult, a WhatsApp-nak pedig közel 2 milliárd felhasználója van.
- 52 millió ember a LinkedIn-t használja álláskeresésre.
- A TikTok, a Douyln, a Kuaishou, a Sina Weibo és más, nem amerikai eredetű márkák térnyerése is számottevő, de közülük nem minden cég fedi fel a számait. Ezért a szakértők az aktív felhasználói bázisra és a megszólítható hirdetési közönségre hagyatkoznak, hogy mérhető statisztikákat kapjanak.
- A globális internetfelhasználók 47%-a szerint a családdal és a barátokkal való kapcsolattartás a legfőbb oka annak, hogy az emberek a közösségi médiát használják.
- Az influencer marketing piac mérete várhatóan tovább fog növekedni 2024-ben is.
- A közösségi médiát használók 46%-a nő és 54%-a férfi.
Az Instagram térnyerése és a TikTok vezető szerepe az influencer szférában
A márkák egyre gyakrabban használják a közösségi média csatornáit közönségük bevonására és az ügyfelekkel való kommunikációra. A kutatások arra utalnak Instagram több lehetőséget kínálhat a hirdetőknek ügyfeleik bevonására, mint más platformok.
Ahelyett, hogy csak kedvelné a bejegyzést és megosztaná a tartalmat, az Instagram gyorsan meggyőző üzenetet közvetít, amely hatékony kommunikációt eredményez. Az Instagram felhasználók 44%-a hetente vásárol termékeket, és ezen vásárlási tevékenységek 28%-a előre megtervezett.
Az amerikai marketing szakemberek 93%-a az Instagramot tervezi a jövőben is influencer marketingre használni, 68%-uk fogja a TikTokot és a Facebookot alkalmazni, és csak 26% használja majd a Snapchatet.
A TikTok várhatóan továbbra is uralja az influencer szférát, a fizetett együttműködések több mint 45%-a ezen a platformon zajlik. A második az Instagram 39%-kal. A YouTube mindössze néhány százalékkal kullog utánuk. A híres márkák átlagosan 257 dollárt költenek arra, hogy egy-egy influencerrel dolgozzanak együtt.
Az interakciók idejének fontossága
A közösségi médiában a fogyasztók nagyjából fele azt sugallja, hogy nem követ tovább egy márkát vagy céget, ha nem kap megfelelő ügyfélszolgálatot, megfelelő időn belül. Például a Facebookon az átlagos válaszidő majdnem két óra, ami már a legtöbb felhasználó számára nem elfogadható hosszúságú.
A hosszúra nyúló válaszidő a közösségi médiában kimondottan hátrányos egy cég számára, mert a legtöbb felhasználó arra számít, hogy majd 30 percen belül válaszolnak neki. Ehhez képest a Twitteren jobb a helyzet, az átlagos válaszidő mindössze 33 perc, ami már lényegesen közelebb áll a fogyasztók elvárásaihoz.
Ezt a szempontot érdemes figyelembe venni, hiszen az ügyfelek körülbelül 57%-a szívesebben használja a közösségi média platformot az ügyfélszolgálattal való kapcsolatfelvételhez.
Pozitív vagy negatív hatások érvényesülnek inkább?
Összességében inkább pozitív érzések kapcsolódnak a közösségi média használathoz napjainkban is. Az emberek úgy érzik, hogy így szórakozhatnak vagy tájékozódhatnak a közösségi médiának köszönhetően, és kapcsolódni is könnyebben tudnak másokhoz. Sok szempontból azonban mégis ambivalensek az érzések. A tudatosabb felhasználók egyértelműen látják a közösségi média térnyerésének árnyoldalait is.
Az influencer kultúra is kényes, érzékeny témája az online életnek, hiszen a rengeteg mellettük szóló érv mellé sok ellenérv is társul. Az ambivalens érzések az influencerek által megosztott tartalmaknál élesednek ki igazán. Az influencereket követők valamivel több, mint a fele nyilatkozta azt egy felmérésben, hogy hasznos dolgokat tud tanulni az általa követett influencerektől. Az internethasználók közel kétharmada viszont elmondta azt is, hogy nem igazán tud kapcsolódni a véleményvezérek tartalmaihoz.
Abban a kérdésben, hogy milyen hatással van a közösségi média a társadalmunk egészére, arról is igencsak megoszlanak a vélemények. Tízből hárman úgy gondolják, hogy egyértelműen negatív hatása van, míg nagyjából egyötödük szerint pozitív.
Ezekben a kérdésekben nehéz lenne egyértelmű válaszokat találnunk, hiszen amennyi internet felhasználó, annyiféle hozzáállás és tapasztalat keletkezik. Mi azon dolgozunk, hogy a közösségi média pozitív oldalát igyekezzünk kidomborítani, és megértetni sokakkal, hogy hogyan tudják alkalmazni, kihasználni az előnyeit és a saját cégük, vállalkozásuk javára fordítani a lehetőségeit.
Kérjen időpontot az Instant Web Solution ügyfélszolgálatától személyes megbeszélésre, ha szeretné modernizálni és stabilizálni vállalkozása informatikai hátterét!
Havidíjas rendszergazda szolgáltatásunk keretében nem csak a felmerülő informatikai problémákat oldjuk meg, hanem szakértelmünk segítségével meggátoljuk azok kialakulását is. Nagy hangsúlyt fektetünk a gyorsaságra és a megbízhatóságra, továbbá arra, hogy mindig az adott cég igényeinek leginkább megfelelő informatikai rendszerben gondolkodjunk.